ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שבת) עם קנצלר גרמניה, פרידריך מרץ, והביע את אכזבתו מהחלטת גרמניה להטיל אמברגו נשק כמעט מלא על ישראל.

80 שנה אחרי השואה: ההכרזה המקוממת של קנצלר גרמניה
נתניהו אמר כי במקום לתמוך במלחמה הצודקת של ישראל נגד חמאס, שביצע את המתקפה הקטלנית ביותר נגד העם היהודי מאז השואה, גרמניה מתגמלת את הטרור באמצעות הגבלת משלוחי הנשק לישראל. רה"מ הדגיש כי מטרת ישראל "אינה להשתלט על עזה, אלא לשחררה מידי חמאס ולאפשר הקמת ממשלה בה".
השיחה התקיימה בעקבות הודעתו אתמול של קנצלר גרמניה מרץ כי "גרמניה לא תעביר לישראל נשק שעלול לשמש במלחמה בעזה". החלטה זו, שמשמעותה אמברגו נשק כמעט מלא, פורסמה שעות ספורות לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להמשך המלחמה, במסגרתה צה"ל צפוי להשתלט על העיר עזה.

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, סיפק הסבר תמוה למהלך ואמר: "סדרי העדיפויות שלנו: שחרור החטופים, הפסקת אש, סיוע הומניטרי והיעדר תפקיד עתידי לחמאס. לא ברור כיצד פעילות צבאית מוגברת תסייע בהשגתם", עם זאת, הוא לא התייחס לכך שחמאס סירב גם להצעות לעסקאות חלקיות בשבועות האחרונים, ולא דיבר על הצורך בחיסול הארגון.
