שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו את החלטת הקבינט: "לא מדובר בפעולה לכיבוש הרצועה, שליטה צבאית מלאה בשטח וחתירה להכרעה – אלא פעולה נקודתית ומסוכנת שמטרתה היחידה היא להחזיר את חמאס לחדר המו"מ".
לדבריו, ההחלטה הנוכחית היא חלק מגרירת הרגליים של הממשלה: "שוב גיוס מילואים נרחב, עוד פעם נבטיח למילואימניקים ולעם ישראל שהפעם הולכים עד הסוף ועוד הפעם, ברגע האמת, ניסוג מהשטח אחרי עשרות גיבורים הרוגים וללא הישגים מבצעיים אמיתים. ההחלטה הזו לא מוסרית, לא ערכית ולא ציונית".

כזכור, שנה וחצי לאחר פרוץ המלחמה בטבח 7 באוקטובר התקבלה הלילה החלטה בקבינט להשתלטות על העיר עזה. התוכנית לכך התגבשה במהלך דיון סוער במיוחד ולאחר עימות בין הרמטכ"ל אייל זמיר לדרג המדיני.
יש לציין כי לא מדובר בכיבוש רצועת עזה וגם לא העיר, אלא העברת העזתים לדרום הרצועה לאחר חלוקת סיוע הומניטרי בהיקף נרחב ביותר, דבר אליו התנגד השר איתמר בן גביר. גורם שנכח בישיבה אמר לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי "זו לא התוכנית האופטימלית אבל מה שאישרנו עדיף בהרבה על מה שהציע הרמטכ"ל".
