טוראי א' וטוראי י', לוחמים בחטיבת חשמונאים, סיפקו אמש (חמישי) בריאיון ל"פטריוטים" הצצה מיוחדת לשירות בחטיבה החרדית הראשונה בצה"ל: "זה מסלול שיקדם את עם ישראל עוד צעד, גם בלחימה וגם בשילוב חרדים בצה״ל".
טוראי א', שגדל בבני ברק, בחר להתגייס למרות התנגדות הוריו ועזב את הבית אחרי עשרים ושתיים שנים. "כשאתה יודע מה המטרה שלך, שום דבר לא יכול לעצור אותך" הוסיף הלוחם, ושיתף בגאווה: "במהלך השירות הצלחתי לסיים מסכת בפעם הראשונה אחרי שנים, והתחזקתי בתפילה, בתפילין ובלימוד התורה".

טוראי י', שגדל באופקים וחווה מקרוב את אירועי ה-7 באוקטובר, סיפר כי הוריו קיבלו בשמחה ובגאון את החלטתו להתגייס: "המסע כומתה היה מרגש במיוחד, לסיים בכותל שמסמל את החטיבה שלנו. כולם נתנו את כל מה שיש להם, ואף אחד לא נשבר. מי שנכנס לחטיבה כחרדי, יוצא ממנה כחרדי".
לדבריהם, סדר היום בחטיבה מתחיל בתפילה, ממשיך בלוח זמנים צבאי מלא וכולל שעות לימוד ושיעורי תורה עם רבנים שמלווים את החיילים באופן צמוד. בשבתות כולם יחד, גם בלבוש חסידי ובשטריימלים, כמו משפחה אחת. "חברים רואים שאני שומר על הכל ואומרים לי: אתה חרדי אמיתי, והגעת לצה״ל. בחטיבת חשמונאים זו חרדיות לכל דבר".
מתוך "הפטריוטים"
בסיום הריאיון הלוחמים הגיבורים ביקשו להעביר מסר לצעירים החרדים: "אל תפחדו מהזהות שלכם. מי שנכנס לחטיבה חרדי, יוצא ממנה חרדי ואף מתחזק יותר. חרדי הוא מי שחרד לדבר השם, לומד הלכות, שומר שבת ומתפלל לא כי אומרים לו, אלא מתוך רצון פנימי. בחטיבת חשמונאים הרבנים מלווים אותך יום יום ושעה שעה ודואגים לכל צורך שלך".
