ח"כ עמית הלוי שוחח היום (רביעי) עם רונה לוי אודות המלחמה ברצועת עזה, ואף ביקר את הרמטכ"ל אייל זמיר בחריפות, זאת על רקע הדיווחים על מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרמטכ"ל בסוגיית הצעדים הבאים בעזה: " כל הפעולות פוגעות בחמאס, אבל לחלוטין לא מכריעות אותו".
באשר לקמפיין השיקרי על ההרעבה ברצועת עזה אמר הח"כ: "העובדה שאנחנו בכלל מקבלים טענות של אנשים שרצחו, טבחו, אנסו, וערפו ראשים, שרפו תינוקות, זה עצמו דבר מגוחך לגמרי. והנחת היסוד לא מספיק מדובררת. בעיניי זה מתחיל מהנחות היסוד. אנחנו מול אויב ניאו-נאצי, לא צריכה להיות לו לגיטימציה בכלל.

הלוי אף העלה שאלה חשובה בנוגע לנתונים שמתפרסמים על ידי מתאם הפעולות בשטחים: "למה המתפ"ש טוען פעם אחר פעם שיש שני מיליון אזרחים בעזה, כשכולם יודעים שזה הרבה פחות? הרי הוא מדברר את המספרים של מי? של משרד הבריאות של מי? של חמאס. אז אנחנו יורים לעצמנו ברגליים, ואחר כך באים בטענות, זה דבר שחייב להיפסק".
ח"כ הלוי אף התייחס לדיווחים אודות המתיחות בין ראש הממשלה לרמטכ"ל: "ברור לגמרי, במשך חודשים ארוכים, גם הרמטכ"ל הקודם, ולצערי הרב, גם הרמטכ"ל הזה בסופו של דבר הניח תוכנית בקבינט, קוראים לה מרכבות גדעון. היא תוכנית כושלת, היא פגעה בכל יעדי המלחמה. כלומר, היא הראתה לחמאס שאין לנו שום כוונה להכריע.

עוד הוסיף הח"כ: "יש הרבה מאוד הישגים טקטיים, רק שאמת המידה במלחמה היא אמת מידה של הכרעה וניצחון. הרבה פעולות אפשר לעשות, לכולם יש משמעות, וברור לגמרי שאם החיילים לא היו שם, אז גם מדינת ישראל הייתה מתקשה לשרוד.
"אבל במלחמה את בוחנים את הדברים: האם הפעולות הללו מובילות להכרעה? מה שצריך לעלות על שולחן המטכ"ל, קודם כל הגורם המקצועי שאמור להבין במלחמות, הוא צריך לשאול את עצמו איך אני מכריע את האויב. מה שקורה ברצועת עזה, שעם כל הפעולות ההירואיות שאנחנו רואים עכשיו בטלוויזיה אצלכם ובכלל שאנחנו מכירים, כל הפעולות הללו פוגעות בחמאס, אבל לחלוטין לא מכריעות אותו".
