פורטוגל חווה השבוע גל חום חדש, כשבאזורים רבים במדינה – בעיקר בצפון – הוכרזה אזעקת חום אדומה. החל מ-10 באוגוסט, צפויה עלייה נוספת בטמפרטורות, שעשויות להגיע לשיא של 41 מעלות צלזיוס, מה שהופך את חודש אוגוסט למועמד להיות החם ביותר ב-15–20 השנים האחרונות.
המכון המטאורולוגי הפורטוגלי (IPMA) התריע כי ההתראה האדומה – הגבוהה ביותר בסולם – חלה על בראגה, פורטו, וילה ריאל, ברגנסה ואזורים נוספים בצפון, בעקבות טמפרטורות מקסימליות גבוהות ומתמשכות, בעיקר באזורים הפנימיים של המדינה.

הטמפרטורות המקסימליות נעות בין 28 מעלות (באוויירו) ל-41 מעלות (בבראגה ואוורה), בעוד המינימליות נעות בין 16 ל-24 מעלות.
במקביל, המדינה העלתה את רמת הכוננות בשל סיכון גבוה לשריפות. יותר מ-600 כבאים גויסו לכיבוי שריפה גדולה שפרצה באזור וילה ריאל והתפשטה לעירייה הסמוכה מונדים דה באסטו. הלילה, תושבים בכפרים פרדליאס ופֶּנָה נאלצו להתמודד עם להבות שהתקרבו לבתיהם, ולעיתים ללא נוכחות של כוחות כיבוי, שעסוקים היו בחזיתות אחרות.
