לאחר קריאות רבות מטעם ממשלת שוודיה להטיל סנקציות וחרם על ישראל, בעקבות המלחמה הצודקת מול ארגון הטרור הרצחני חמאס, בסטוקהולם החליטו הבוקר (רביעי) לבטל את המהלך.
ההחלטה מגיעה לאחר שמפלגת הימין בשוודיה, הנוצרים-הדמוקרטיים, חזרה בה ומשכה את תמיכתה בחרם, כשבמקביל, הם יצאו בהצהרה לפיה חמאס נושא באחריות הראשית למלחמה בעזה ולסבל של האזרחים.

המפלגה הדגישה כי הלחץ צריך להיות מופנה כלפי חמאס ומדינות התומכות בו – ולא כלפי ישראל, הפועלת תחת איומים ביטחוניים חמורים. מדובר בהצלחה גדולה של הארגונים היהודיים באירופה מול מקבלי ההחלטות בשוודיה, כמו גם מיסוד הקשרים בין ישראל לבין המפלגה.
בנוסף, הציעה המפלגה שורת צעדים מדיניים פרו-ישראלים: ניסוח החלטות באו"ם ובאיחוד האירופי המצביעות על חמאס כאחראי הבלעדי, סנקציות נגד איראן, קטר וטורקיה בשל תמיכתן בחמאס, הקפאת נכסים ואיסורי כניסה לאישים הקשורים לחמאס ולחזבאללה, תמיכה בדרישות של מדינות ערב לפירוז חמאס והעברת שגרירות שוודיה לירושלים.

שוודיה תומכת בסנקציות על ישראל, ומכפילה את ייבוא הנשק ממנה
סגנית ראש ממשלת שוודיה, אווה בוש, הגיבה ברשתות החברתיות שלה למהלך: "ממשלת שוודיה הודיעה בשבוע שעבר כי היא פתוחה להגדלת הלחץ הכלכלי על ישראל כדי שתיקח אחריות על המצב ההומניטרי בעזה. עם זאת, אם ישראל תעשה יותר, או אם יתברר שאין הצדקה להטיל עליה אחריות רבה לכך שהסיוע ההומניטרי אינו מגיע – לא תהיה סיבה לשמר את עמדת הממשלה".
