במשך כמעט חצי השנה האחרונה, מאז סיום העסקה הקודמת, נתניהו לא הבין לגבי ישראל וחמאס את מה שהבין מצוין לגבי ארה"ב ואיראן: חייבים איום צבאי אמין.
האיום החדש לכבוש את הרצועה נועד בראש ובראשונה לכופף את חמאס להסכים למתווה וויטקוף, שישראל כביכול גנזה.

ישראל אמנם הודיעה שההצעה היחידה על השולחן היא עסקה כוללת, אבל האם נתניהו יסרב לקבל 10 חטופים חיים בתנאים שכבר הסכים להם בעבר? לא מאוד סביר.
האיום של נתניהו אינו בלוף מוחלט, כי הוא יממש אותו בלית ברירה אם חמאס לא יתכופף, אבל גם היום כיבוש הרצועה ומיטוט חמאס רחוקים מלהיות עובדה מוגמרת.

לכל אורך החודשים האחרונים חמאס היתל בישראל ולא באמת התכוון ללכת לעסקה, לכן למרות ההחלטה הנחושה של נתניהו ללכת לכיבוש הרצועה יש עדיין מרחק מסוים בין ההצהרות לבין הביצוע בפועל.
אם ישיב נתניהו בחיוב להצעה של חמאס לשחרר כמחצית מהחטופים, חמאס יקנה עוד כמה חודשים לפחות בדרך להשגת מטרתו היחידה: לשרוד יותר מנתניהו וממשלתו ולהישאר בשלטון בתום המלחמה.
