שר החוץ גדעון סער נאם הערב (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם, והדגיש כי "הלחץ הבינלאומי חייב להיות מופעל על חמאס. כל דבר אחר – רק מאריך את המלחמה".
בנאום המיוחד, שהוקדש לנושא החטופים, הצהיר שר החוץ: "חמאס אחראי להתחלת המלחמה – בכך שפשט על ישראל וביצע את זוועות שבעה באוקטובר. חמאס גם אחראי להמשך המלחמה – בכך שהוא ממשיך לסרב לשחרר את החטופים שלנו ולהניח את נשקו".

"יש מדינות שפעלו – גם כאן בבניין הזה – כדי להפעיל לחץ על ישראל במקום על חמאס, בימים רגישים של משא ומתן", הוסיף סער, "הם תקפו את ישראל, הם ניהלו קמפיין נגד ישראל והם הכריזו על הכרה במדינה פלשתינית וירטואלית. הן נתנו לחמאס מתנות חינם ותמריץ להמשיך במלחמה – הן התנקשו באופן ישיר בעסקת החטופים ובהפסקת האש".
השר סער הרחיב: "בשבעה באוקטובר חמאס ביצע פשעים מרושעים, כפי שעשו הנאצים ודאע”ש. הם לקחו 251 בני ערובה לשבי אכזרי – 50 מהם עדיין שם. בסוף השבוע האחרון, העולם היה עד לרעב האכזרי של אביתר דוד ורום ברסלבסקי. הם עונו במכוון על ידי חמאס והג’יהאד האסלאמי".

"העולם ראה את מצבם הנורא", הבהיר שר החוץ, "עצמות בולטות מתוך עורם – כמו שלדים חיים. אביתר אולץ לחפור את קברו בעצמו. זה שטני! חמאס והג’יהאד האסלאמי משתמשים ברעב ובעינויים כחלק מקמפיין תעמולה סדיסטי מתוכנן היטב".
בסיום, סער הדגיש את האבסורד שבלחץ המופעל על ישראל: "האמת חייבת להיאמר – ישראל מאפשרת העברת כמויות עצומות של סיוע לעזה. שום מדינה אחרת לא נוהגת כך בזמן מלחמה, בתנאים כל כך קשים – זהו עולם הפוך".
