פורסם בחדשות 14: למרות שחלף כבר למעלה מחודש מאז העימות מול איראן – ההשפעות עדיין ניכרות, גם במרכזי הערים בישראל. בעת שהאזרחים הסתגרו במרחבים המוגנים, היו כאלה שניצלו את ההזדמנות לביצוע מעשי פשיעה. תיעודים שמתפרסמים כעת לראשונה בחדשות 14 מציגים רחובות שוממים ושקטים – עד לרגע שבו ארבעה גנבים, תושבי הכפר ברטעה, נכנסים לפעולה.
הארבעה מגיעים לשטחים ציבוריים וגונבים אופניים חשמליים, אופנועים וטרקטורונים יקרי ערך זאת לאחר שהופעלו ע״י ראש החולייה המחזיק בתעודת זהות ישראלית – השאר ערבים מיו״ש.

בשל כך, עשרות תלונות שהגיעו למשטרה – על גניבות רכוש דווקא בשעת חירום – הובילו לפתיחת חקירה סמויה ומבצע מעצרים מורכב בתחנת עירון שבמרחב מנשה.
הארבעה נעצרו – ונגד כולם הוגש כתב אישום חמור: התפרצות, גניבת כלי רכב, ונהיגה ללא רישיון – דווקא בעת שהמדינה כולה תחת מתקפה.
בזמן שאזרחי ישראל חיפשו הגנה – הם הפכו למטרה – אבל הקרב על ביטחון הפנים רק מתחיל. והמסר של המשטרה – חד וברור: גם בזמני חירום, החוק לא יוצא להפסקה.
