פרסום ראשון: השב"כ ושב"ס סירבו לבקשת פעיל התיישבות המוחזק בבית הכלא להשתתף בחתונת אחותו שצפוייה להתקיים היום (שלישי). זאת למרות שלפי עורכי דינו, חוות הדעת עליו חיוביות והוא אמור להשתחרר בחודש מרץ הקרוב. מדובר בבקשה לחופשה מיוחדת ל-12 שעות, זכות אשר מוקנית לאסירים במקרה של חתונת בן משפחה ממדרגה ראשונה.
המתיישב מרצה עונש מאסר על אירוע תקיפת ערבים בכפר העוין חווארה שבשומרון. בסירוב גורמי הביטחון נכתב כי השתתפות האסיר בחתונה עלולה "להוביל להתססת השטח ביהודה ושומרון".

בהתנגדות פירטו גורמי ביטחון: "פעיל אלים ואסיר ביטחוני. מדובר בבקשה חריגה ליציאה לחופשה מהכלא של אסיר ביטחוני, חופשה אשר מקימה סיכון ועל כן נתנגד לבקשה. הנידון מעוניין להשתתף בחתונת אחותו עם פעיל אלים אשר היה בעצמו עצור מנהלי. לחתונה זו יגיעו פעילים אלימים רבים. מוערך סיכון מנוחתם של הנידון באירוע. האמור עלול להוביל להתססת השטח ביו"ש ולתת רוח גבית לפעולות אלימות מצד גבעונים כלפי פלשתינים וכלפי כוחות הביטחון".
עו"ד אביחי חג'בי מחוננו המייצג את האסיר מסר בתגובה: "שירות הבטחון הכללי ממשיך להתעמר בעצורים יהודים ללא שום סיבה. ברור לכל כי אחרי הפרסומים האחרונים לא ניתן להסתמך על חוות הדעת של החטיבה היהודית בשירות הבטחון הכללי ויש להורות על סגירתה".
נזכיר כי מדובר באסיר שוועדת השחרורים כבר אישרה את שחרורו המוקדם, אלא שאז הוגשה עתירה על החלטת השחרור והיא נידונה מחדש. בדיון דרשו נציגי השב"כ כי השחרור המוקדם יותנה בקיום פגישה בין האסיר ובין נציג שב"כ.
המתיישב סירב לקיים את הפגישה בטענה כי מדובר בתנאי לא סביר שבא ממקום של השפלה וביזוי, ולאחר סירובו – בוטל שחרורו המוקדם. כאמור, כעת מסרבים השב"כ ושב"ס לשחררו לחופשה חריגה, ל-12 שעות להשתתף בחתונת אחותו, זכות אשר כאמור מוקנת לו מפקודות של שב"ס.

