האלוף במילואים יפתח רון-טל התייחס היום (שלישי) בריאיון לטל מאיר לדיווחים על התנגדותו של הרמטכ"ל אייל זמיר לכיבוש רצועת עזה, וטען כי "יש ניסיון בעיניי מאוד מכוער, שמונע מאינטרסים, לייצר איזשהו טריז בין הרמטכ״ל לבין ראש הממשלה".
האלוף הדגיש כי אי ההסכמות בין השניים לא יפגעו בהתנהלות הצבא בשטח: "כאשר מתקבלת החלטה על ידי הדרג המוסמך, קרי הקבינט, הרמטכ״ל, יבצע את מה שיוחלט.אם יש חילוקי דעות לגופו של עניין, בסופו של דבר הרמטכ״ל אומר את דעותיו והם מתפקדים בסדר גמור ביחד".

רון טל הוסיף כי הדיווחים בעניין חורגים מפרופורציות: "אני פותח את העיתונים, והאמת, אני לא מצליח להבין מה זה, עוד מעט הוא מתפטר. בואו נבדוק, אולי עד הצהריים הוא כבר יתפטר מהמטכ״ל. מה זה הקשקוש הזה? זה לפי דעתי לא מגיע ולא מתקרב לשם".

לדבריו, "החלופה של כיבוש רצועת עזה, לא רק שהיא סבירה, הגיונית ומתבקשת, היא גם חלופה שהצבא מוכן לעשות אותה. זה לא שהצבא לא מוכן. לצבא יש תוכניות ברורות לממש החלטה מהסוג הזה של הממשלה, וזה נכון גם לגבי כיתור".
כזכור, אתמול פורסם בחדשות 14 כי הקבינט שיתכנס היום הולך להכרעה, הכנעה וכיבוש רצועת עזה, בטענה כי רק דרך כך יהיה ניתן להשיב את החטופים. מרגע שהמשא ומתן נעצר ונמנעה היכולת להחזיר חטופים דרך עסקה חלקית או כוללת, צה"ל יונחה לכבוש את רצועת עזה ולהכניע את ארגון הטרור הרצחני החמאס.
