כתבנו המדיני תמיר מורג מדווח: כמעט חצי שנה לאחר שהסתיימה עסקת החטופים הקודמת, חצי שנה שבה חמאס לא שחרר אף חטוף נוסף, נראה שראש הממשלה נתניהו קיבל סוף סוף את ההחלטה – ישראל הולכת להכרעה מול חמאס ולכיבוש מלא של רצועת עזה.
כפי שפרסם אתמול לראשונה פרשננו יעקב ברדוגו, גורמים בסביבתו של נתניהו אשררו את הפרסום ואמרו: "הפור נפל – הולכים להכרעה ולכיבוש מלא של הרצועה. אם זה לא מתאים לרמטכ"ל אייל זמיר, הוא צריך לקום ולהתפטר".

כזכור, במהלך הימים האחרונים גורמים בסביבתו של הרמטכ"ל תדרכו כי האופציה העדיפה, לפחות לטעמו של הרמטכ"ל, היא כיתור של העיר עזה ושל מחנות המרכז, המשך לחימה במתכונת של התשה מול חמאס,במקום ללכת למהלך מכריע.
בין היתר, מנו שם גם את הסיכון שיווצר לחטופים כתוצאה מתמרון לעומק העיר עזה ומחנות המרכז, וגם את העובדה שמערך המילואים שחוק. אבל ראש הממשלה נתניהו החליט ככל הנראה אחרת. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס במהלך הימים הקרובים ויקבל את ההחלטה הזו.

אם אכן זה מה שהולך לקרות, ייתכן שלצה"ל ייקח עוד כמה ימים, אולי שבוע, אולי טיפה יותר, על מנת להוציא לפועל את התוכנית הזו בשטח.
כזכור,אמש חשף לראשונה פרשננו יעקב ברדוגו כי הקבינט שיתכנס השבוע הולך להכרעה, הכנעה וכיבוש רצועת עזה, בטענה כי רק דרך כך יהיה אפשר להשיב את החטופים.

מרגע שהמשא ומתן נעצר ונמנעה היכולת להחזיר חטופים דרך עסקה חלקית או כוללת, צה"ל יונחה לכבוש את רצועת עזה ולהכניע את ארגון הטרור הרצחני החמאס.

רה"מ החליט: הולכים להכרעה, הכנעה וכיבוש ברצועת עזה
לטענת ברדוגו, דבריו של ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בהם הוא מדבר על שלושת המשימות של תחילת המלחמה הכוללות את "הכרעת האויב, שחרור חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל" הם משמעותיים, שכן ישראל הגיעה לנקודה שבה ההכרעה נפלה.
