accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אפל חצתה את רף 3 מיליארד האייפונים שנמכרו מאז 2007

דביר כהן

דביר כהן

י אב ה'תשפה (04.08.25)

1

like

0

dislike

מנכ"ל החברה, טים קוק, חשף כי נמכר האייפון השלושה מיליארד בשיחת ההכנסות לרבעון השלישי והדגיש את הדומיננטיות המתמשכת של המכשיר • בתוך כך, אפל מנסה לצמצם את התלות בסין ולהתפתח בתחום הבינה המלאכותית


אפל מכרה בסוף השבוע האחרון את מכשיר האייפון השלושה מיליארד שלה – ציון דרך שמבסס את מעמדו כאחד ממוצרי האלקטרוניקה הצרכנית המצליחים ביותר אי פעם. מנכ"ל החברה, טים קוק, חשף את ההישג בשיחת ההכנסות לרבעון השלישי והדגיש את הדומיננטיות המתמשכת של האייפון – כמעט שני עשורים מאז שהושק לראשונה בשנת 2007.

המיליארד הראשון של אייפונים נמכר בשנת 2016 – תשע שנים אחרי ההשקה. כעבור חמש שנים נמכרו 2 מיליארד מכשירים, אך החברה לא חשפה את התאריך המדויק. כעת, בשנת 2025, ארבע שנים בלבד לאחר מכן – אפל חצתה את רף שלושת המיליארד. הפופולריות נשמרת, גם בשווקים מאתגרים כמו סין, והאסטרטגיה להתרחב במדינות מתפתחות מוכיחה את עצמה.

חברת אפל |
maximize-image
images-count1+
מטה חברת אפל | צילום: שאטרסטוק

ברבעון השלישי של 2025, החברה רשמה הכנסות של 94 מיליארד דולר – עלייה של 10% מהשנה שעברה. הנתונים עלו על כל התחזיות והובילו לעלייה של 3% במניית החברה לאחר המסחר. בין היתר, הרווחים נבעו ממכירות באפריל, כשצרכנים מיהרו לרכוש לפני עליית המחירים הצפויה בשל מכסים גבוהים שהגיעו ל-800 מיליון דולר.

למרות אתגרי המכס, אפל נוקטת שורת צעדים כדי לצמצם את התלות בייצור בסין. רוב המכשירים מיוצרים כיום בווייטנאם, אם כי דגמי הפרו עדיין מורכבים בסין בשל דרישות טכנולוגיות. החברה מנסה להפחית חשיפה למלחמת הסחר, ובכך לזכות בגמישות רבה יותר בשרשרת האספקה.

maximize-image
images-count1+
אייפונים | צילום: שאטרסטוק

אתגר נוסף שמעסיק את החברה הוא התחרות בתחום הבינה המלאכותית. קוק הבהיר כי אפל משקיעה מאמצים ניכרים בפיתוח AI מתקדם. בין היתר, צפויה להשתחרר גרסה חדשה ומותאמת אישית של סירי באביב הקרוב, וכן HomePod חדש. למרות האתגרים, האייפון ממשיך להחזיק בתואר אחד המכשירים הנמכרים והמשפיעים ביותר בעולם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News