המנהל האזרחי פעל בימים האחרונים לסגירת חוות התנינים הסמוכה ליישוב פלאח בבקעת הירדן, שלפי גורמי מערכת הביטחון תוחזקה בצורה פיראטית. ההחלטה התקבלה בעקבות כמה מקרי בריחה של תנינים, שהובילו לסכנת חיים ממשית למטיילים ולתושבי האזור.
יצויין כי לפי גורמי ביטחון בעל המקום סירב לאבטח את המקום ולהעניק טיפול ראוי לחיות במרחב מה שהוביל להתנהגות מסוכנת שלהם ואיום ממשי על חיי המרחב. ביישובי הבקעה מברכים על המהלך שמגיע לדבריהם ״לאחר 12 שנים ללא פתרונות בהם היינו מצויים בסיכון, הגיעה העת לפעול למען ביטחוננו״.
צילום: הלל ביטון רוזן
ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "לאחר שורת צעדים שקידמו במנהל האזרחי בשיתוף רשות הטבע והגנים לטובת מציאת פתרונות לחוות התנינים בפצאל ובתום שורת דיונים מקצועיים שהתקיימו עם מומחים וטרינרים, הוחלט כי לאור סיכון החיים הממשי לתושבי המרחב, יש לטפל בסיכון באופן מיידי באמצעות כילוי הפרטים בחווה בתיאום וטרינרי מלא.

יצויין כי ההחלטה התקבלה גם על בסיס חוות דעת דחופות של מומחים וטרינריים לפיהן תניני היאור שבחווה, מוחזקים במתחם הנטוש בתנאים ירודים המהווים התעללות בבעלי חיים, וללא גישה מספקת למזון אשר דחפה אותם להתנהגות קניבלית״.
ביחידה מדגישים כי ״מאז נסגרה החווה בשנת 2013, תשתיות הגידור במקום התבלו ונהרסו, מה שהוביל למספר אירועים בהם תנינים ברחו מהחווה ליישובים ושמורות הטבע במרחב״ לפי התגובה ״המנהל האזרחי השקיע מאות אלפי שקלים בניסיון להביא לגידור מיטבי והצלת התנינים ואף פנו לבעל החווה לטובת שיתוף פעולה, גידור החווה וטיפול בחיות, אך נענו בחוסר שיתוף פעולה והפעולות לא הגיעו לידי יישום"
