הצי הרוסי והצי הסיני פתחו היום (ראשון) בתרגיל ימי משותף בים יפן, כחלק מהידוק השותפות האסטרטגית ביניהן שנחתמה זמן קצר לפני פלישת רוסיה לאוקראינה בשנת 2022. התרגיל, הנושא את הכותרת "אינטראקציה ימית–2025", צפוי להימשך עד יום שלישי.
על פי הודעת צי האוקיינוס השקט של רוסיה, כלי שיט משתי המדינות נעים יחד בשייטת מאוחדת, הכוללת ספינה רוסית גדולה נגד צוללות, שתי משחתות סיניות, צוללות דיזל-חשמליות מכל צד, וכן ספינת חילוץ צוללות סינית. במהלך התרגיל יבוצעו ירי ארטילרי, תרגילים נגד צוללות, אימוני הגנה אווירית ושיפור יכולות החיפוש וההצלה המשותפות.

פתיחת התרגיל נערכה בטקס רשמי בנמל ולדיווסטוק שברוסיה, לאחר הגעת הספינות הסיניות ב-31 ביולי. ברקע, התרגיל מתקיים זמן קצר לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הורה להציב שתי צוללות גרעיניות אמריקאיות "באזורים המתאימים", בתגובה לדבריו של נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב על סיכון למלחמה בין מעצמות גרעיניות. עם זאת, ברוסיה הבהירו כי התרגיל תוכנן מראש ואינו תגובה לצעד האמריקאי.
רוסיה וסין מקיימות בשנים האחרונות תרגילים צבאיים סדירים כחלק מחיזוק התיאום בין כוחותיהן ולצורך שידור מסר מרתיע ליריביהן – בעיקר לנוכח המתיחות הגוברת בין מוסקבה לוושינגטון.
