ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם ראש משלחת הצלב האדום באזורינו, ג׳וליאן לאריסון. זאת לאחר התיעוד הקשה שהופץ על ידי ארגון הטרור הרצחני חמאס, בו נראה אביתר דוד כשהוא מוחזק בתנאים קשים על ידי מחבלים עזתים במנהרות.
נתניהו ביקש את מעורבותו במתן מזון לחטופינו ובמתן טיפול רפואי עבורם באופן מיידי. ראש הממשלה אמר ללאריסון כי שקר ההרעבה של חמאס מהדהד בעולם, בעוד שההרעבה השיטתית היא כלפי חטופינו שסובלים מהתעללות פיזית ונפשית אכזרית. העולם אינו יכול לעמוד מנגד מול התמונות המזעזעות המזכירות את פשעי הנאצים.

ראש הממשלה דרש את מעורבות מדינות העולם בהוקעת ארגוני הטרור חמאס והג׳יהאד האסלאמי ובהפסקת התמיכה בהם במישרין ובעקיפין, והדגיש כי פעולותיהם מנוגדות לדין הבין-לאומי ולאמנת ז'נבה.
משפחתו של אביתר קראה לאחר פרסום הסרטון: "אנו נאלצים לחזות בבננו ובאחינו אביתר האהוב, מורעב במכוון ובציניות במנהרות חמאס בעזה – שלד חי קבור בחיים. לבננו נותרו רק ימים ספורים לחיות במצבו הנוכחי. חמאס משתמש בבננו, אביתר, כניסוי חי בקמפיין רעב דוחה.
"ניסוי הרעבה מכוונת בבני אדם של אביתר שלנו למטרות קמפיין הוא אחד הדברים המזעזעים שקרו בעולם. אביתר שלנו מורעב כך למטרות תעמולה של ארגון הטרור חמאס. ישראל והקהילה הבינלאומית חייבות להתנגד לאכזריותו של חמאס ולהבטיח שאביתר שלנו יקבל מיד תזונה נאותה. הרעבה ועינויים המכוונים של אביתר והתעללות בו לצורכי תעמולה סותרים אפילו את הסטנדרטים הנמוכים ביותר של המשפט ההומניטרי ואת ההגינות האנושית הבסיסית.
"הסיוע ההומניטרי שהעולם, יחד עם ישראל, מספק לתושבי עזה חייב להגיע גם לאביתר. אסור לישראל ולקהילה הבינלאומית לשתוק או לעצום עין מאלה המורעבים במכוון כחלק מקמפיין הרעב שמפיץ החמאס. אין גבול לאכזריות.
"אנו קוראים לממשלת ישראל, לעם ישראל, לאומות העולם ולנשיא ארה"ב לעשות הכל כדי להציל את אביתר ממוות ולוודא בכל דרך שהוא מקבל מזון וטיפול תרופתי בדחיפות. הקול הישראלי והיהודי חייב להדהד את זה בעולם.
"אנו קוראים לכל המדינות והארגונים הבינלאומיים לא לשתוק – אדם הוא אדם – ולפעול במהירות ובנחישות כדי להציל את אביתר. אנחנו קוראים לתקשורת בישראל להפסיק לפמפם את תעמולת חמאס ולגלות יותר אחריות ורגישות כלפי מצבם של ילדינו והמשפחות".
המשפחה סיימה: "אנו כואבים ובוכים, אין גבול לצער ולאכזריות שאנחנו חווים.
אין גבול לכאב שארגון הטרור חמאס גורם לחטופים ולתושבי עזה".
