נער ערבי בן 17 מהשטחים נעצר אמש (שבת) במעבר חיזמא על ידי שוטרי תחנת שועפאט, לאחר שניסה לעבור את המחסום כשהוא רכוב על אופנוע שנגנב ממרכז הארץ. על האופנוע נמצאו מדבקות של חב"ד, "משיח" ו"אבא שבשמיים" – מה שעורר את חשדם של השוטרים.
במהלך הבדיקה נמצא כי האופנוע גנוב, ועליו סימנים ברורים להתפרצות וחוטים קרועים. החשוד, שאינו מחזיק באישור שהייה בישראל, טען בחקירה כי נכנס לישראל כדי "לבלות בים", וכי פגש אנשים ששכנעו אותו לקחת את האופנוע.
הבוקר הובא החשוד לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו עד ליום שני (5 באוגוסט). במשטרה מסרו כי "מדובר בערנות מבצעית חשובה שסיכלה ניסיון פלילי מתוחכם".
