accessibility-icon
share-icon
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

לאחר פניית השר סער: סרביה, פרגוואי ופנמה מגנות את חמאס

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ט אב ה'תשפה (03.08.25)

1

3

like

0

dislike

ממשלות סרביה, פרגוואי ופנמה הוציאו הודעות גינוי רשמיות נגד חמאס לאחר שסער פנה למקביליו בעולם, ברקע פרסום הסרטון של החטוף אביתר דוד • "מעשים מהווים הפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבינלאומי ושל זכויות האדם", כתבה ממשלת פנמה • "עדות לאכזריות הבלתי נתפסת של שוביהם", כתב שר החוץ של סרביה


לאחר פניית שר החוץ גדעון סער לשרי החוץ בעולם אמש (מוצ"ש) על רקע פרסום הסרטון הקשה של החטוף אביתר דוד שנמצא במצב מחפיר ומורעב, מדינות נוספות ברחבי העולם גינו את חמאס באופן פומבי.

שר החוץ של סרביה מרקו ג'וריץ' כתב בחשבון ה-X שלו: "חמאס חייב לשחרר את כל החטופים עכשיו! שחררו את אלון אוהל ואת כל החטופים באופן מיידי! אביתר דוד ורום ברסלבסקי, שנחטפו לפני 666 ימים, מורעבים ומעונים, עדות לאכזריות הבלתי נתפסת של שוביהם. הרזון שלהם הוא פשע נורא. הם צריכים להיות בבית עכשיו".

משרד החוץ של פרגוואי פרסם בחשבון ה-X הרשמי שלו: "ממשלת פרגוואי מגנה בחריפות את התמונות המטרידות של החטופים הישראלים ששודרו על ידי ארגון הטרור חמאס. היא מגנה את השימוש התעמולתי בחטופים ודורשת את שחרורם המיידי".

גם ממשלת פנמה גינתה את חמאס בחשבון ה-X: "הממשלה מגנה באופן נחרץ את השימוש בעינויים והפצת סרטונים של אנשים שנחטפו על ידי החמאס – מעשים המהווים הפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבינלאומי ושל זכויות האדם.

"אנו שבים ומביעים את דחייתנו הנחרצת כלפי כל צורה של אלימות, ודורשים את שחרורם המיידי והבלתי מותנה של כל החטופים. הניצול של סבל אנושי למטרות תעמולה או לחץ פוליטי הוא בלתי מתקבל על הדעת. פנמה קוראת לקהילה הבינלאומית לפעול בדחיפות כדי להביא לסיום הסכסוך הזה ולהבטיח את הכבוד והחיים – הן של ישראלים והן של פלשתינים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News