שר החינוך יואב קיש התייחס היום (מוצאי שבת) בריאיון לליטל שמש למצב הלחימה בעזה, והעריך כי הסיכויים להגיע למתווה שיכלול את סיום המלחמה והחזרת כל החטופים נמוכים. לדבריו, על רקע זה, הקבינט יצטרך לקבל כבר השבוע החלטה על "פעולה נחושה" להכרעת המלחמה.
בנוסף, השר תקף בחריפות את נשיאי האוניברסיטאות שקראו "לפתור את הרעב הנורא בעזה", וטען כי הם "מהדהדים את תעמולת חמאס והדבר הזה מהדהד הלאה לעולם. מבחינתם אלו עובדות".

על רקע כישלון המשא ומתן, קרא קיש לפעולה צבאית נחרצת מול חמאס: "אני חושב שהקבינט יצטרך להתכנס כבר השבוע ולקחת החלטה מאוד משמעותית של פעולה שבאה להכריע את המלחמה, להחזיר את החטופים ולסיים את היכולת הצבאית של חמאס. כמו שבמלחמת העולם השנייה לא השאירו את הנאצים בגרמניה, כך גם יהיה סיום לשלטון החמאסי".
על הסיבות לכישלון המתווה הקודם אמר: "בהסתכלות אחורה, המתווה החלקי לא יצא אל הפועל. חמאס התחזק בזירה הבינלאומית בעקבות קמפיין ההרעבה השקרי שלו, וזה גרם לו לסגת". בנוגע לתוכנית "הגירה מרצון" של תושבי עזה, טען השר כי היא "יכולה לצאת תוך דקה", אך הדגיש כי הדבר תלוי במציאת מדינה קולטת: "מדובר אך ורק בהגירה מרצון. על זה זה יקום וייפול".

קיש התייחס גם למסרים החינוכיים בתשעה באב, וציין כי משמעות היום "מפוספסת" במערכת החינוך בשל מועדו בחופש הגדול, אך משרדו פועל להנחיל את לקחיו – ובראשם, הימנעות משנאת חינם".
קיש חתם את הריאיון במסר לעם ישראל: "צריך להבין שהדעות האחרות הן גם לגיטימיות. הבעיה היא ההקצנה בשני הצדדים, עם חוסר יכולת להקשיב. החיבור הזה של לשמוע ולהקשיב, זה אולי משהו שהייתי שם כנקודה למחר".
