לאחר חודשים של דיונים פנימיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיץ את קידומה של תוכנית ההגירה מרצון מעזה – כך לפי גורמים בממשלה. לדברי הבכירים, בשיחות פנימיות ציין נתניהו כי אם לא תושג התקדמות בעסקה לשחרור החטופים, בתוך מספר שבועות תחל הפעלת תוכנית עידוד הגירה לפלשתינים מהרצועה אל מדינות שלישיות.
קידום התוכנית באה לידי ביטוי בדיונים קבועים בנושא, אליהם מזומנים נציגי משרד החוץ, המוסד וגורמים נוספים אשר עוסקים בכך. לדברי הגורמים, בדיונים הללו מנחה ראש הממשלה את המוסד לקדם את המגעים מול אותן מדינות אשר רוצות לקלוט אליהן עזתים מהרצועה.

באחת מאותן הישיבות, אמר ראש הממשלה לשר בן גביר: ״אני הולך לקראתך ומקדם את הנושא של ההגירה מרצון״. בממשלה מעריכים שמטרת קידום התוכנית, לדברי בכיר, הינה למנוע את ההתפטרות של עוצמה יהודית, ״הוא נכנס לעניין עידוד ההגירה מרצון – וככה הוא מנסה למנוע מבן גביר לפרוש״. על-פי הסיכומים, בשבוע הראשון של התוכנית, יוצאו מהרצועה אלפי עזתים שרוצים בכך – והם יועברו דרך ירדן ולא מצרים.
