הבוקר (חמישי) הוגש כתב אישום חמור נגד שני צעירים בני 18 ו-20, תושבי כיסרא ובית ג'ן, בגין הברחת נשק משטח סוריה לשטח ישראל. כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, כולל גם בקשה למעצרם עד תום ההליכים.
על פי פרטי המקרה, בליל ה-16 ביולי חצו החשודים את גבול ישראל־סוריה ושבו למחרת לשטח ישראל. בעקבות מידע שהתקבל, פעלו שוטרי המחוז הצפוני, לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל באזור הגבול, ובמהלך בידוק יזום שנערך לשניים אותר בתיקיהם האישיים רובה מסוג קלאצ'ניקוב ומחסנית תואמת.

במהלך חקירתם, הצליחו החוקרים לאתר במכשיר הסלולרי של אחד מהם תיעוד וידאו בו נראים השניים מצולמים מהצד הסורי של הגבול כשהם אוחזים באותו נשק שנמצא ברשותם עם שובם לישראל.
המשטרה ציינה כי המעצר והחקירה בוצעו במסגרת מאמצים מתמשכים לסיכול הברחות ואיומים ביטחוניים באזור הצפון, תוך שיתוף פעולה בין זרועות הביטחון.

כתב האישום מייחס לשניים עבירות של יציאה שלא כדין למדינת אויב ויבוא נשק שלא כדין. הפרקליטות מבקשת להותירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
