ראש הממשלה בנימין נתניהו תיאר היום (רביעי) במהלך ביקורו בשירות בתי הסוהר את השינוי מהותי שחל במקום: "״מה שהיה פה, זה שבמקום שבתי הכלא שלטו באסיר – האסיר שלט בבתי הכלא. והם השליטו את חיתתם ואת מרותם על בתי הכלא. כאן נדרשת מנהיגות – ואני מברך את השר בן גביר, שהוא הביא את זה. ואני מברך אותך, קובי, שאתה ידעת לממש את זה".
לדבריו, "התחולל כאן שינוי בזמן קצר מאוד, לפי הדין ולפי הצדק ולפי השכל הישר. רק שהשכל הישר הוא לא תמיד ישר. לפעמים מה שמקובל על ידי ההמון הוא לא בהכרח מה שמקובל על ידי המנהיגים, ולפעמים מה שמקובל על ידי ההמון, שמבין מה צריך להיות, לא מקובל על ידי השכבה… איך קראת להם? ה"דיפ" משהו? גם זה קורה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף לדבריו: "פעם מחבל שיצא לרצוח יהודי ידע שכשהוא יגיע לכאן, הוא נכנס לגן עדן. היום המקום הזה הפך להיות מה שהוא אמור להיות עבורם באמת: בית כלא, עם התנאים המינימליים ביותר על פי חוק. אין קייטנות, אין מעמדות, אין טיולים בחצר, אין מקלחות 10 שעות אין לימודים אקדמאים אין טיפולי אסתטיקה המזון הוא הבסיסי ביותר".
נציב בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי שיבח את לוחמי הכליאה: "זו מלאכה הדורשת ערנות ודריכות מתמדת, אך קשה מכך – נכונות להתמודד, תמיד וללא מחיצות, מול פני הרוע. אבל המלאכה הזו, שנעשית לא אחת רחוק מעין הציבור, היא מלאכת קודש. כי גלומה בה הזכות הגדולה לשרת את עם ישראל. ועל כך גאוותנו הגדולה״.
