לקראת צעדה המונית תחת השם "אחרי 20 שנה: חוזרים לחבל עזה" שצפויה להתקיים היום (רביעי), שרים וחברי כנסת רבים ממפלגות הקואליציה קוראים במכתב חריף לשר הביטחון ישראל כ"ץ: אשר את קיום האירוע.
במכתב אותו העבירו השרים מאי גולן, מיקי זהר, שלמה קרעי, איתמר בן גביר, יצחק ואסלרוף ועוד כ-20 חברי כנסת, נכתב: "חבל עזה אינו עוד שטח גיאוגרפי – הוא לב חי של ארץ ישראל, זו שיבת ציון במובנה העמוק והמעשי ביותר".

"הצעד המידי והנכון הוא יישוב התוחמת הצפונית – אזור הנמצא כיום בשליטה מלאה של צה"ל, ריק מתושבים עזתים וללא מגבלות ביטחוניות חריגות", המשיכו חותמי המכתב, "בהיעדר מניעה ביטחונית למהלך, מניעת כניסת הסיור עלול להתפס כנקיטת עמדה פוליטי וסתימת פיות לימין".
החותמי הוסיפו כי הם מבקשים להצטרף בעצמם לסיור המדובר, כשלדבריהם, המטרה היא "לעמוד מקרוב על הנתונים ולחזק את ההתארגנות לקראת המהלך".
האירוע המדובר מתקיים ביוזמת תנועת נחלה, מטה שבים ומנצחים, מנצחים עזה סוף, וגרעיני ההתיישבות לחבל עזה וכולל הליכה משותפת לעבר התוחמת הצפונית של הרצועה, שם תתקיים עצרת מרכזית בהשתתפות משפחות, תומכים, אישי ציבור ורבנים.
