ד"ר מורדכי קידר, מזרחן ופרשן ישראלי, התראיין היום (רביעי) בתוכנית "ישראל הבוקר" לעודד מנשה, ודיבר על ההתנהלות של ישראל בשלושים השנים האחרונות, כשלטענתו – היא מאפשרת את ביסוס הרעיון של הקמת מדינה פלשתינית.
"הצונאמי המדיני זו התוצאה מכך שמדינת ישראל כבר 31 שנה עושה את המעשה הלא נכון, בכך שהיא מקימה מדינה פלשתינית", אמר קידר, כשהוא מתייחס להצהרות של מדינות העולם על הכרה במדינה כזאת בשטחי ישראל.

לאחר מכן, הציג קידר כאפיה עם ציור של מפת ישראל ועליו נכתב "פלשתין" באנגלית, וסיפר: "הם עצמם אומרים את זה. תראה, זה מה שהם מציגים, וזה אש"ף, פלשתין. וזה בכל מקום, זה מוכרים בירושלים. אז אני שואל, אם זה פלשתין, איפה ישראל?"
"ואנחנו נותנים לדבר הזה לקרות", המשיך המזרחן, "במקום ללכת ולעשות את הדבר הנכון, לפרק את הדבר הזה ולהקים אמירויות בערי יהודה ושומרון, נפרדות זו מזו, רק בערים, זה הכול".

"מזמן צריך לעשות את הדבר הזה. ויש כבר יוזמה בחברון שהתחילה לפני כחודש, או שהתפרסמה לפני כחודש, כי היא התחילה הרבה לפני כן, ומדינת ישראל עדיין ישנה על האף עם הרשות".
"למה? כי יש כמה אנשים שנהנים מהיחסים עם הרשות. כל מיני פקידים בכל מיני מקומות, או כל מיני קרובים מדרגה כזאת או אחרת של כל מיני אנשים שיש להם סמכויות כאלו ואחרות, וכל מיני ארגונים ששייכים לממשלה, והם מנשימים את הרשות הפלשתינית בשביל ניגוד אינטרסים".
