accessibility-icon
share-icon
צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

ד"ר מרדכי קידר טוען: ישראל מאפשרת הקמת מדינה פלשתינית | צפו

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

ה אב ה'תשפה (30.07.25)

20

11

like

0

dislike

ד"ר מורדכי קידר טוען כי ההתנהלות של ישראל בשלושים השנים האחרונות מאפשרת את ביסוס הרעיון של הקמת מדינה פלשתינית • לדבריו, הסיבה היא שיש פקידים וגורמים ממשלתיים שנהנים מהיחסים עם הרשות • בין היתר, קידר קורא לפירוק המדינה הפלשתינית ולהקמת אמירויות נפרדות בערי יהודה ושומרון


ד"ר מורדכי קידר, מזרחן ופרשן ישראלי, התראיין היום (רביעי) בתוכנית "ישראל הבוקר" לעודד מנשה, ודיבר על ההתנהלות של ישראל בשלושים השנים האחרונות, כשלטענתו – היא מאפשרת את ביסוס הרעיון של הקמת מדינה פלשתינית.

"הצונאמי המדיני זו התוצאה מכך שמדינת ישראל כבר 31 שנה עושה את המעשה הלא נכון, בכך שהיא מקימה מדינה פלשתינית", אמר קידר, כשהוא מתייחס להצהרות של מדינות העולם על הכרה במדינה כזאת בשטחי ישראל.

maximize-image
images-count1+
עצרת האו"ם | צילום: שאטרסטוק

לאחר מכן, הציג קידר כאפיה עם ציור של מפת ישראל ועליו נכתב "פלשתין" באנגלית, וסיפר: "הם עצמם אומרים את זה. תראה, זה מה שהם מציגים, וזה אש"ף, פלשתין. וזה בכל מקום, זה מוכרים בירושלים. אז אני שואל, אם זה פלשתין, איפה ישראל?"

"ואנחנו נותנים לדבר הזה לקרות", המשיך המזרחן, "במקום ללכת ולעשות את הדבר הנכון, לפרק את הדבר הזה ולהקים אמירויות בערי יהודה ושומרון, נפרדות זו מזו, רק בערים, זה הכול".

maximize-image
images-count1+
הקמת ישובים, יו"ש | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

"מזמן צריך לעשות את הדבר הזה. ויש כבר יוזמה בחברון שהתחילה לפני כחודש, או שהתפרסמה לפני כחודש, כי היא התחילה הרבה לפני כן, ומדינת ישראל עדיין ישנה על האף עם הרשות".

"למה? כי יש כמה אנשים שנהנים מהיחסים עם הרשות. כל מיני פקידים בכל מיני מקומות, או כל מיני קרובים מדרגה כזאת או אחרת של כל מיני אנשים שיש להם סמכויות כאלו ואחרות, וכל מיני ארגונים ששייכים לממשלה, והם מנשימים את הרשות הפלשתינית בשביל ניגוד אינטרסים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News