ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל תוכנית לסיפוח שטחים ברצועת עזה, כך דיווחו היום (שלישי) באתר התקשורת האמריקאי ABC. לטענת המקורות, התוכנית הנשקלת עשויה להתממש במידה שחמאס לא יסכים לתוכנית הפסקת האש. אולם – על פי הדיווח, זוהי אחת מכמה אפשרויות שנשקלות.
מוקדם יותר היום, דיווחו בלשכת ראש הממשלה כי נתניהו קיים התייעצות נוספת בנושא החטופים, וזאת לאחר שהמשלחות האמריקאית והישראלית חזרו מדוחא לאחר כישלון המשא ומתן.
בשבוע שעבר התייחס נתניהו לאמירתו של סטיב ויטקוף, על כך שארה"ב החזירה את משלחת המו"מ מדוחא: "יחד עם בעלות בריתנו האמריקאיות, אנו שוקלים כעת אפשרויות חלופיות להשבת החטופים".

"השליח המיוחד למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, צדק. חמאס הוא המכשול לעסקת שחרור בני ערובה", אמר אז ראש הממשלה, "יחד עם בעלות בריתנו האמריקאיות, אנו שוקלים כעת אפשרויות חלופיות להשבת החטופים שלנו הביתה, לסיים את שלטון הטרור של חמאס ולהבטיח שלום בר קיימא לישראל ולאזורנו".

רה"מ נתניהו: שוקלים עם ארה"ב אפשרויות חלופיות להשבת החטופים
כאמור, סטיב ויטקוף הודיע כי הוחלט להחזיר את צוות המשא ומתן האמריקני מקטאר לצורך התייעצויות, לאור תשובתו של ארגון הטרור על המתווה שהוצע: "נראה שחמאס אינו מתואם או פועל בתום לב".

וויטקוף: "התגובה של חמאס מעידה על חוסר רצון להגיע להסכם"
בפוסט ברשת X כתב וויטקוף: "החלטנו להחזיר את הצוות שלנו הביתה מדוחא להתייעצויות לאחר התגובה האחרונה של חמאס, אשר מראה בבירור חוסר רצון להגיע להפסקת אש בעזה. בעוד שהמתווכים עשו מאמץ רב, נראה שחמאס אינו מתואם או פועל בתום לב.
