נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגש היום (שני) עם ראש ממשלת בריטניה, סר קיר סטארמר, והתייחס לסוגיית הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה והמשא ומתן לעסקת חטופים. "הם לא ישחררו אותם, כי זה כמו המגן שלהם" אמר טראמפ והוסיף: "משהו יצטרך לקרות, והם ממש לא היו מוכנים לדבר".
לטענתו, ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לעזה, אך לא זכתה להוקרה כלשהי. "נתנו 60 מיליון דולר לעזה, אף מדינה אחרת לא נתנה כמות כזו", אמר טראמפ והוסיף: "מדינות אחרות צריכות לתת יותר, אף אחד אפילו לא אמר לנו תודה".

כשנשאל על המצב ההומניטרי ברצועה, השיב הנשיא האמריקני: "בהתבסס על מה שאני רואה בטלוויזיה, הילדים שם נראים רעבים. נתנו הרבה כסף, אבל חלק גדול ממנו נגנב על ידי חמאס. הם חייבים לקבל אוכל וביטחון עכשיו".
טראמפ ציין כי שוחח עם גורמים ישראלים בנושא והבהיר להם שייתכן שיהיה עליהם "לעשות דברים אחרת". הוא הוסיף כי בכוונתו לדון במצב מול סטארמר במהלך הפגישה והבהיר: "חמאס עשה דבר נורא והם שילמו מחיר כבד"

בהמשך השיחה התייחס טראמפ גם לנושא החטופים ולמאמצים לשחרורם: "הוצאנו הרבה בני ערובה, עזרתם לנו אגב. רבים מהם הגיעו לחדר הסגלגל והם הודו לי מאוד. אמרתי: אתם לא צריכים להודות לי, עשיתי מה שאני צריך לעשות".
עם זאת, הזהיר טראמפ: "תמיד אמרתי שכשמגיעים ל-20 או 10 האחרונים, הם לא ישחררו אותם, כי זה כמו המגן שלהם. מאוד לא הוגן. אז משהו יצטרך לקרות. והם ממש לא היו מוכנים לדבר".
