בריאיון ליומן צהריים עם עידו טאובר, מתחה הבוקר (שני) חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בכל הקשור למדיניות הסיוע לעזה. "סיוע לאויב בזמן מלחמה זו בגידה", אמרה מלינובסקי, והוסיפה: "אני כבר לא יודעת מה עומד מאחורי ההחלטות – אין לזה שום היגיון".
לדבריה, ישראל חוזרת שוב ושוב לאותן טעויות: "נתניהו אמר ב-2010 ששללנו מחמאס את היכולת להאשים אותנו – זו אותה מנגינה. רק מחליפים את השם גלעד שליט בשם 'החטופים'. כל הזמן אנחנו מסתובבים סביב הזנב של עצמנו".

במהלך הריאיון, טענה מלינובסקי כי מתקיימות מאחורי הקלעים יוזמות אזוריות לשליטה אזרחית ערבית בעזה – בהובלת מצרים ואיחוד האמירויות – אך ממשלת ישראל מסרבת לכך: "נוח כנראה לראש הממשלה לשלם את 'מס חמאס' הזה".
על רקע הדרישה לסיום הלחימה בתמורה לשחרור חטופים, אמרה: "אם נצליח להשיג את כל החטופים, לסיים את המלחמה ולהשאיר לנו חופש פעולה ביטחוני – זו צריכה להיות האסטרטגיה. עזה לא צריכה להיות אחריות אזרחית שלנו".
בנוגע למאבק הפוליטי סביב חוק הגיוס, אמרה מלינובסקי: "הבעיה הגדולה היא לא המכסות או היעדים – אלא היעדר מוחלט של אכיפה. החרדים רוצים חוק תיאורטי בלבד".

לסיום, עקצה את הקואליציה על מה שכינתה "חגיגות סרק": "בסוף מושב הקיץ חגגו בכנסת על הצעת סרק לריבונות ביהודה ושומרון. אבל כשהוגשה הצעת חוק אמיתית של ליברמן על בקעת הירדן – אמרו שזה לא הזמן. יש הבדל בין הצהרות ריקות לבין מעשים בשטח".
