לאחר שבמשך כיממה לא הגיב להחלטת הממשלה להכניס סיוע הומניטרי לעזה בצעד חד צדדי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוציא הלילה (בין ראשון לשני) הודיע לח"כים של מפלגתו ובה הובהר כי אין בכוונתו לפרוש מהממשלה.
"במלחמה לא נכון לעשות שיקולים פוליטיים", פתח סמוטריץ', "ניבחן במבחן התוצאה – הכרעת חמאס". הוא המשיך: "אנחנו מקדמים מהלך אסטרטגי טוב, לא כדאי להרחיב עליו כרגע. תוך זמן קצר נדע אם הוא מצליח ולאן פנינו".

סמוטריץ' והיפוכו: איים בהתפטרות מהממשלה – ואז גיבה בנחרצות
החלטתו של סמוטריץ' שלא לפרוש מהממשלה למרות ההחלטה להכניס סיוע הומניטרי לרצועת עזה מגיע בניגוד גמור להצהרתו המפורשת בעבר: "אם ייכנס גרגר אחד של סיוע הומניטרי שיגיע לחמאס – אני עוזב את הממשלה ואת הקבינט".
במוצאי שבת אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי לשכת רה"מ הודיע לו שהתקיימה במהלך השבת התייעצות ביטחונית, מבלי לשתף אותו ואת סמוטריץ', בטענה כי לא רצו שיחללו את השבת. באותה התייעצות הוחלט על הכנסת הסיוע מהלך לו שניהם מתנגדים.

בן גביר כאמור הביע את התנגדותו נחרצות, אך לא פרש מהממשלה. סמוטריץ' נכון לעכשיו לא הגיב לתקשורת. עם זאת, בהודעה שהוציא לחברי הכנסת ממפלגתו כאמור נראה שאין בכוונתו לפרוש – וזאת למרות הצהרותיו הפומביות בעבר.
בחודש אפריל, אמר השר נחרצות כי יעזוב את הממשלה במיד וייכנס גרגר אחד של סיוע לעזה. מאז אותה הצהרה נכנסו כמויות של סיוע, אבל לא נראה שבכוונתו של שר האוצר לפרוש מהממשלה.

"הפסקתם את הלחימה? תסבירו לציבור ותחזירו אותנו הביתה"
בחודש מאי, כשהוחלט על המשך הכנסת הסיוע, סמוטריץ' גיבה את החלטת הממשלה – אך הדגיש: "המינימום של הסיוע ההומניטרי יגיע לאוכלוסייה כדי שלא יעצרו את התמרון", אמר, "זה לא כניעה ללחץ, זה להתמקד בעיקר. השמדת שלטון חמאס".

כעת, הוחלט לעצור את הפעולות באזורים מסוימים ברצועה במשך רוב שעות היום לצורך הכנסת סיוע הומניטרי, צעד שמעכב את המשך הלחימה בעזה – אך שוב פעם שר האוצר לא תוקף את הממשלה ולא פורש ממנה.
