לאחר שבחמישי האחרון הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי אין באפשרותה של הממשלה לחוקק תקנות לשעת חירום על בסיס מה שהיא הגדירה כ"אילוצים פוליטיים", מזכיר הממשלה יוסי פוקס תקף: "אי הארכת תקנות חירום בעניין הסייבר – חוסר אחריות לאומי בנושא ביטחוני ראשון במעלה".
במכתב תגובה חריף ששיגר היום (ראשון) מזכיר הממשלה למשנה ליועמ"שית גיל לימון, הוא הבהיר: "אתם ממוקדים בהכשלת עבודת הממשלה. מבקש שכל עמדה שאינה דחיית העתירה על הסף לא תוגש בשם רה"מ או הממשלה".

כאמור, הפניה של מזכיר הממשלה מתייחסת למכתב של בהרב-מיארה שנשלח בעקבות תקנות שעת החירום שנקבעו ביום ה-23 ביוני 2025, במסגרת מבצע "עם כלביא". התקנות נועדו לתת מענה להערכת גופי הביטחון בדבר התגברות איומי הסייבר והסיכונים הנלווים להם.
על פי התקנות, הוענקו למערך הסייבר הלאומי, לשב"כ ולמלמ"ב סמכויות וכלים נוספים לצורך התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות. הייעוץ המשפטי לממשלה היה שותף מלא לגיבוש התקנות ונרתם לסייע בנושא באופן מיידי.
