השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף היום (ראשון) את ההחלטה של הדרג המדיני להרחיב את הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה, וכן את הפסקות הפעולה הצבאית המתקיימות לצורך שיקולים הומניטריים.
"זו פשיטת רגל מוסרית שבזמן שחטופים שלנו עדיין בעזה – ראש הממשלה מעביר להם סיוע הומניטרי", אמר בן גביר. לדבריו, "מה שהיה צריך להעביר לעזה זה דבר אחד: פצצות. לפוצץ, לכבוש, לעודד הגירה ולנצח את המלחמה".
דבריו מגיעים לאחר שאתמול הודיע כי לשכת ראש הממשלה עדכנה אותו בדיעבד כי התקיימה התייעצות ביטחונית בשבת, בה הוחלט על הגדלת הסיוע, וזאת מבלי שהוזמן, לדבריו, להשתתף בהתייעצות. בן גביר הדגיש כי היה זמין להתייעצות גם בשבת, והביע מורת רוח מהשארתו מחוץ למעגל קבלת ההחלטות.
