accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ברקע מכסי טראמפ: מותג הרכב הפופולרי מדווח על ירידה בהכנסות

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ב אב ה'תשפה (27.07.25)

1

0

like

0

dislike

פולקסווגן דיווחה בשבוע שעבר על ירידה חדה ברווחיה במחצית הראשונה של 2025, לאחר שמכסים אמריקניים פגעו בהכנסות החברה בשיעור של 1.3 מיליארד אירו • הרווח התפעולי של יצרנית הרכב הגדולה באירופה עמד על 6.7 מיליארד אירו – ירידה של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – בעוד ההכנסות נותרו יציבות על 158.4 מיליארד אירו


פולקסווגן דיווחה בשבוע שעבר על ירידה חדה ברווחיה במחצית הראשונה של 2025, לאחר שמכסים אמריקניים פגעו בהכנסות החברה בשיעור של 1.3 מיליארד אירו. הרווח התפעולי של יצרנית הרכב הגדולה באירופה עמד על 6.7 מיליארד אירו – ירידה של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – בעוד ההכנסות נותרו יציבות על 158.4 מיליארד אירו.

לפי הודעת החברה, הירידה נובעת מהמכסים בארה"ב, עלויות ארגון מחדש בהיקף של 700 מיליון אירו, וכן ממכירת רכבים חשמליים בעלי שולי רווח נמוכים יותר. לדברי סמנכ"ל הכספים ארנו אנטליץ, "ללא פריטים אלה, שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני עמד על כמעט 7% – בקצה העליון של תחזיותינו".

maximize-image
מותג הרכב פולקסווגן | צילום: שאטרסטוק

למרות הירידה ברווחיות, מניית פולקסווגן זינקה ביותר מ-3% בצהרי יום שישי, בין היתר בזכות נתוני מכירות יציבים והתרחבות בתחום הרכב החשמלי. בארה"ב חלה ירידה של 16% במכירות, אך עלייה של 19% בדרום אמריקה, וכן עליות של 2% במערב אירופה ו-5% במרכז ומזרח אירופה סייעו לאזן את הפגיעה.

לפי איגוד יצרני הרכב באירופה (ACEA), מכירות הרכב החדשות באיחוד ירדו ב-1.9% במחצית הראשונה של השנה, אך מכירות פולקסווגן עלו ב-2.3%, בעיקר בזכות מותגי פולקסווגן, סקודה וקופרה. החברה דיווחה על עלייה של 62% בהזמנות רכבים חשמליים, והצהירה כי היא מחזיקה ב-28% משוק הרכב החשמלי באירופה.

פולקסווגן עדכנה את התחזית השנתית, וציינה כי היא מצפה להכנסות דומות לשנה הקודמת – בניגוד לתחזית קודמת של עלייה של 5%. שיעור הרווח התפעולי צפוי לנוע בין 4% ל-5%, לעומת התחזית הקודמת של 5.5%–6.5%. התחזית הפסימית מניחה שמכסים בגובה 27.5% יישארו גם במחצית השנייה של השנה, ואילו התחזית האופטימית מבוססת על הפחתת המכסים ל-10%.

האיחוד האירופי וארה"ב מנהלים בימים אלה משא ומתן בניסיון להגיע להסכם סחר עד 1 באוגוסט. וושינגטון איימה להטיל מכסים של 30% אם לא ייחתם הסכם בזמן, והאיחוד נערך בתגובה בצעדי נגד. מנכ"ל פולקסווגן אוליבר בלומה הביע תקווה להסדר מאוזן בין הצדדים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News