accessibility-icon
share-icon
הריאיון המלא עם כפיר זר | קרדיט: שידורי ערוץ 14

הביקורת החריפה של פצועי המלחמה: "לא נפצענו לשווא"

שירה קריפס

שירה קריפס

ב אב ה'תשפה (27.07.25)

5

5

like

0

dislike

כפיר זר, לוחם שריון לשעבר שנפצע אנוש בעזה, קרא היום ממאהל המחאה של פורום פצועי המלחמה להכרעה ברורה מול חמאס • "לא נפצעתי לשווא, תכריעו את המלחמה", אמר • זר, שעבר השתלת ריאות מתרומת לוחם שנפל, מתח ביקורת על הנהגת המדינה והבהיר: "או הכרעה - או הביתה"


כפיר זר, לוחם שריון שנפצע אנושות ברצועת עזה, התראיין היום (ראשון) לתוכניתו של עידו טאובר, ממאהל המחאה של פורום פצועי המלחמה שהוקם מול קריית הממשלה בירושלים. הפצועים, בהם לוחמים לשעבר שנפצעו בקרבות הקשים מאז ה-7 באוקטובר, דורשים הכרעה ברורה במלחמה בעזה, לא פחות.

"אנחנו כאן בדרישה, לא בבקשה", הדגיש זר בפתיחת דבריו. "לראש הממשלה, לשר הביטחון, לרמטכ"ל, אנחנו דורשים הכרעה. תכריעו את המלחמה. לא עוד שבעה באוקטובר, לא עוד טבח ביהודים. לא נפצעתי לשווא – נפצעתי כדי שזה לא יקרה שוב".

maximize-image
images-count1+
כפיר זר, לוחם שריון שנפצע אנושות ברצועת עזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

זר, שנפצע לפני כשנה וחצי בעזה והיה מחוסר הכרה במשך ארבעה חודשים, סיפר כי איבד את ריאותיו והושתלו בו ריאות של הלוחם דור זמל שנהרג בגבול לבנון. זר, ביחד עם פצועים נוספים, חלקם עדיין באשפוז, באו למאהל כדי לדרוש מההנהגה הישראלית "להפסיק לדשדש".

"איך אפשר לדמיין מציאות שבה חמאס עוד קיים אחרי השביעי באוקטובר?" תהה בזעם. "העולם מסתכל עלינו. אם אנחנו נכנעים – הפסדנו. אם נכריע – ניצחנו. אחרת, הדם שלנו נשפך לחינם".

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

זר מתח ביקורת חריפה על ההנהגה הביטחונית והמדינית: "אמרו ב-8 באוקטובר שלא ייכנס דלק, חשמל ומים לעזה. היום יש להם הכל, אפילו אינטרנט. חטופים שלנו אוכלים רבע פיתה ביום ואתם מדברים על סיוע הומניטרי?".

לסיום, אמר זר: "אנחנו אומרים דבר אחד, או הכרעה או הביתה. לא מעניין אותנו שאנחנו פצועים. אני איבדתי את הריאות שלי – אין לי בעיה לתת גם את הלב. תכריעו את המלחמה הזו. נמאס לנו לראות חיילים נהרגים כל יום".

עקבו אחרינו גם ב-Google News