כפיר זר, לוחם שריון שנפצע אנושות ברצועת עזה, התראיין היום (ראשון) לתוכניתו של עידו טאובר, ממאהל המחאה של פורום פצועי המלחמה שהוקם מול קריית הממשלה בירושלים. הפצועים, בהם לוחמים לשעבר שנפצעו בקרבות הקשים מאז ה-7 באוקטובר, דורשים הכרעה ברורה במלחמה בעזה, לא פחות.
"אנחנו כאן בדרישה, לא בבקשה", הדגיש זר בפתיחת דבריו. "לראש הממשלה, לשר הביטחון, לרמטכ"ל, אנחנו דורשים הכרעה. תכריעו את המלחמה. לא עוד שבעה באוקטובר, לא עוד טבח ביהודים. לא נפצעתי לשווא – נפצעתי כדי שזה לא יקרה שוב".

זר, שנפצע לפני כשנה וחצי בעזה והיה מחוסר הכרה במשך ארבעה חודשים, סיפר כי איבד את ריאותיו והושתלו בו ריאות של הלוחם דור זמל שנהרג בגבול לבנון. זר, ביחד עם פצועים נוספים, חלקם עדיין באשפוז, באו למאהל כדי לדרוש מההנהגה הישראלית "להפסיק לדשדש".
"איך אפשר לדמיין מציאות שבה חמאס עוד קיים אחרי השביעי באוקטובר?" תהה בזעם. "העולם מסתכל עלינו. אם אנחנו נכנעים – הפסדנו. אם נכריע – ניצחנו. אחרת, הדם שלנו נשפך לחינם".

זר מתח ביקורת חריפה על ההנהגה הביטחונית והמדינית: "אמרו ב-8 באוקטובר שלא ייכנס דלק, חשמל ומים לעזה. היום יש להם הכל, אפילו אינטרנט. חטופים שלנו אוכלים רבע פיתה ביום ואתם מדברים על סיוע הומניטרי?".
לסיום, אמר זר: "אנחנו אומרים דבר אחד, או הכרעה או הביתה. לא מעניין אותנו שאנחנו פצועים. אני איבדתי את הריאות שלי – אין לי בעיה לתת גם את הלב. תכריעו את המלחמה הזו. נמאס לנו לראות חיילים נהרגים כל יום".
