הלם ושבר גדול נפלו על משפחת ואנה מקרית טבעון עם קבלת הבשורה על נפילתו של בנם הצעיר, סמל ינון נוריאל ואנה הי"ד, בן 20, בן הזקונים מבין שישה אחים ואחיות. ינון, לוחם טכנולוגיה ואחזקה בסיירת גולני, נהרג אמש (שבת) מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לנגמ"ש בו נסע במהלך פעילות מבצעית בחאן יונס. אחותו הדס, במילים שבורות ועיניים כואבות, שיתפה בריאיון לכתבו אדיר לחקים בתחושות הקשות ובזיכרונות מאחיה האהוב.
"אין הרבה מה להגיד, חוץ מזה שהוא פשוט היה הילד הכי טוב בעולם", פתחה הדס את דבריה. "נראה לי שכל מה שהוא רצה זה פשוט לא להשאיר את החברים שלו לבד, והוא עזב אותנו לבד. ואנחנו אכלנו חרא על זה בסוף".

היא תיארה אח "מחונן" ו"ממש ממש מבריק", עם שאיפות גדולות לעתיד. "הוא תכנן להיות סופר-דופר מיליונר, והוא היה ממש בכיוון הנכון", סיפרה בחיוך מהול בעצב. "הוא הלך ולמד מה שצריך בשביל לעשות ערימות של כסף ולהיות מבסוט". לדבריה, ינון היה "מאוד שאיפתן", והגיע לסיירת היוקרתית מתוך דחף להגיע הכי רחוק שאפשר.
למרות שירותו ביחידה קרבית, תפקידו של ינון היה טכני-מבצעי. "הוא היה טכנאי נמרים", הסבירה הדס, "הוא היה נכנס ויוצא מלבנון, הוא נכנס ויצא מעזה". היא סיפרה כי לא ידעה שהוא נמצא ברצועה בזמן האירוע, אך הודתה כי הפחד קינן בה בתקופה האחרונה, במיוחד לאור האבדות בקרב לוחמי החטיבה. "כן ידעתי שבזמן האחרון נהרגים הרבה חבר'ה מגולני, וזה הדאיג אותי יותר מהרגיל". ינון עצמו, היא מספרת, מיעט לדבר על הסכנות. "הוא לא רצה להדאיג אף אחד יותר מדי, למרות שהיה ברור שזה לא פשוט".

באופן מצמרר, הדס חשפה כי תחושה קשה אפפה את המשפחה עוד לפני שהבשורה הגיעה. אמה כתבה פוסט קשה בבוקר האירוע, בו תיארה תחושת בטן רעה. "גם אני הרגשתי", אישרה הדס. "אני מחוברת אליו… כל המשפחה, אנחנו מרגישים את הדברים האלה. זה דבר שיודעים לפני, נראה לי".
את אחיה ראתה בפעם האחרונה בשבת האחרונה, בארוחת ערב משפחתית. "אכלנו איתו פה", סיפרה על הזיכרון האחרון, וחתמה את דבריה הכואבים במילים הממחישות את עומק האסון: "על הפנים".
