משטרת ישראל בשיתוף שירות הביטחון הכללי חשפו חוליית סחר באמצעי לחימה צבאיים, שפעלה באופן שיטתי להעברת נשק ותחמושת לגורמים פליליים וארגוני טרור הפועלים בשטחי יהודה ושומרון. מחר (שני) יוגשו כתבי אישום נגד שבעה מהמעורבים, בבית המשפט המחוזי בחיפה.
החקירה החלה לפני כשנה בעקבות התרעות מודיעיניות על זליגת אמל"ח צבאי בכמויות חריגות. כבר בתחילתה הצליחו בלשי משטרה לסכל שלושה ניסיונות הברחה משמעותיים, שכללו בין היתר תפיסת לבנות חבלה, עשרות אלפי כדורי תחמושת ותחמושת ייעודית נוספת.

ב-15 ביוני 2025 הפכה החקירה לגלויה. בפשיטות נרחבות שבוצעו בשטחי ישראל וברשות הפלסטינית, נעצרו מספר חשודים ונחשף מחסן נשק גדול ביישוב ירכא, שבו אותרו אקדחים, רובי סער, רובה קלצ'ניקוב, מעל מאה מטעני חבלה, אלפי כדורים וחלקי חילוף לנשק צה"לי.
מהחקירה עלו שיטות הפעולה של החוליה, שכללו בין השאר העברת נשק לגורמי טרור באמצעות מתווך תושב ג'ת שבמשולש, ביצוע עסקאות חליפין בין אמצעי לחימה שהוברחו מהגבול הדרומי לבין תחמושת, וכן מכירה של אמצעי הלחימה לגורמים שונים בעולם הפלילי. אחד החשודים המרכזיים אף נקשר לביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו בגזרת איו"ש.

כתבי האישום יוגשו נגד שבעה צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, תושבי ירכא, ג'ת, באקה אל-גרביה ושגב שלום. שני חשודים נוספים, תושבי שטחים מהכפרים שוויכה וסילת אל-ח'רית', עדיין במעצר, והחקירה בעניינם נמשכת.
