ההודעה על הפוגה הומניטרית ברצועת עזה – בין השעות 10:00 ל-20:00 – עוררה הבוקר (ראשון) תגובות נזעמות מצד לוחמים בשטח, שמביעים תחושת תסכול וכעס כלפי ההנהגה המדינית ומדיניות הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה בעזה.
אחד הלוחמים ששירת מאות ימי מילואים ברצועה אמר ל-C14: "אני משאיר אישה וילדים בבית בפעם המי יודע כמה, ובדרך למוצב אני שומע את ההחלטה לעצור את הלחימה לכמעט כל שעות היום. זה בושה וחרפה. מדובר במהלך שיסכן את חיינו ומרחיק אותנו מהניצחון".

לוחם אחר הוסיף: "עזבנו את משפחותינו כדי להיות שותפים במהלך להכריע את חמאס. התחושה הבוקר – בגידה וסטירת לחי מהדרג המדיני שמדבר על ניצחון מוחלט, אבל בפועל מקפיא את הלחימה שעות ארוכות בכל יום".
הלוחמים מזהירים כי ההפוגה מאפשרת לארגוני הטרור לארגן מחדש את כוחותיהם, ומעניקה להם מרווח פעולה על חשבון חיי הלוחמים. "אם הדרג המדיני החליט לעצור את הלחימה – שיגיד את זה לציבור וישחרר אותנו הביתה. אנחנו לא מוכנים להיות שותפים לכניעה לארגון טרור. באנו לנצח, לא לשחק ברולטה רוסית על החיים שלנו".

צה"ל הודיע על הפוגות הומניטריות לטובת הכנסת סיוע לרצועה
למרות ההודעה של דובר צה"ל כי צה"ל ימשיך בפעילות מבצעית בכל הרצועה במקביל למתן סיוע הומניטרי, התחושות בקרב הלוחמים הן של בלבול, פגיעה במוטיבציה וחוסר כלפי הדרג המדיני באשר להמשך הלחימה והמאמצים להשמדת ארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה.
