accessibility-icon
share-icon
צפו בראיון המלא

סגן הרמטכ"ל לשעבר: "רק כיבוש מלא יביא להחזרת החטופים"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

ב אב ה'תשפה (27.07.25)

22

23

like

0

dislike

אלוף (מיל') עוזי דיין קובע כי לא ניתן להחזיר את החטופים או למוטט את חמאס בלי כיבוש מלא של רצועת עזה • "הגיע הזמן להפסיק להילחץ מהעולם – ולהתחיל לנצח"


אלוף במיל' עוזי דיין, לשעבר סגן הרמטכ"ל וראש המטה לביטחון לאומי, התראיין היום (ראשון) לטל מאיר ב"ישראל הבוקר", קרא לכיבוש מלא של רצועת עזה, והבהיר כי זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים ולסיים את שלטון חמאס.

"אנחנו צריכים לקבל החלטות אמיצות – לא לפי הצביעות של הקהילה הבינלאומית, אלא לפי האינטרס הישראלי. המשימות שלנו ברורות: לקצר את הלחימה, להשיב את החטופים ולפרק את חמאס. אסור לוותר על אף אחת מהן", אמר דיין בריאיון.

maximize-image
images-count1+
חמושים על משאיות סיוע הומניטרי ברצועה | צילום: עלי קריקה, פלאש 90

לדבריו, תוכניות כמו "תוכנית האלופים", שהתבססו בין היתר על הזזת אוכלוסייה ורעב מבוקר, הן טעות: "גם אם אנחנו צודקים – וזה ברור שאנחנו צודקים – זה לא יעבוד. לא בזירה הבינלאומית, ולא בציבור הישראלי. צריך לנצח – וכדי לנצח, צריך לכבוש".

עוד הוסיף דיין כי רק פעולה צבאית נרחבת – לא לחץ, אלא כיבוש בפועל של כלל הרצועה – תאפשר להחזיר את החטופים או למצות כל סיכוי לכך: "אם תוך כדי הכיבוש תגיע הצעה ריאלית לשחרור חטופים – אפשר לעצור ולהמתין. אבל לא לפנות שטחים ולא להציג אופטימיות מזויפת".

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, השלב הבא צריך לכלול ממשל צבאי או אזרחי ברצועה, בניהול ישראלי. "הציבור צריך לשמוע את האמת. כרגע, זו הדרך היחידה – גם לפרק את חמאס, וגם להשיב את הבנים".

בריאיון הוסיף דיין כי הוא מהראשונים לומר זאת בגלוי, אך צופה כי עוד ועוד קולות יצטרפו לעמדה הזו. "הגיע הזמן להפסיק להילחץ מהעולם – ולהתחיל לנצח".

עקבו אחרינו גם ב-Google News