accessibility-icon
share-icon
חמינאי | צילום: רשתות ערביות
חמינאי | צילום: רשתות ערביות

"עם כלביא" הסתיים, אבל המוסד ממשיך לפעול באיראן באמצעות X

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כט תמוז ה'תשפה (25.07.25)

7

11

like

1

dislike

המוסד בפרסית ממשיך להתסיס את השטח כנגד השלטון באיראן, בציוצים שפונים אל האזרחים המתמודדים עם מחסור בחשמל ומים • בציוץ אחד נכתב כי מנהיג שישן חצי יום ומבזבז את החצי השני בשימוש בסמים אינו יכול להנהיג • בציוץ אחר אף נרמז על התקוממות אזרחית בשל המחסור במדינה במים


מבצע "עם כלביא" אומנם הסתיים, אולם המוסד ממשיך היום (שישי) להתסיס את השטח ואת העם האיראני נגד המנהיג העליון עלי חמינאי, זאת על רקע המחסור החמור במים שפקד את המדינה והפסקות החשמל שמתקיימות שם באופן כמעט תדיר.

בציוץ שפורסם ברשת X בחשבון המוסד בפרסית נכתב: "איך מנהיג יכול להנהיג כשהוא ישן חצי מהיום והחצי השני הוא בזבוז של סמים? מים, חשמל, חיים!".

בפוסט נוסף ממוקדם יותר השבוע, אפילו נרמז על התקוממות אזרחית בשל המחסור בתשתיות במדינה: מר חמינאי, כנראה שכחת מהו איראני גאה, כועס וצמא. מלחמת 12 הימים תיראה לך כמו משחק ילדים". בציוץ אחר וקצר נכתב: "תנו לאנשים מים נקיים וזורמים – עכשיו!".

בשורת ציוצים אחרת אף נרמז על הפעילות של המוסד במדינה: "איראן היא מדינה מדהימה, גם ממעוף הציפור וגם מהקרקע", נכתב באחד. בפרסום אחר נכתב: "אנו מכחישים מכל וכל את השמועות על מותו של חמינאי. אנו חוזרים ומדגישים: הוא חי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News