לשכת רה"מ הודיעה היום (חמישי) כי הוחלט להחזיר את המשלחת הישראלית מדוחה ל"המשך התייעצויות". מקור בחמאס סיפר לסוכנות הידיעות האמריקאית "רויטרס" על דרישות ארגון הטרור.
לפי הגורם בחמאס, ארגון הטרור דורש ארבעה דברים:
1. להוסיף סעיף שימנע מישראל לחדש את המלחמה גם אם לא יושג הסכם בתוך הפסקת האש בת 60 הימים.
2. סירוב לפעילות הקרן האמריקאית לחלוקת המזון, וקריאה לחזרה למנגנון החלוקה הישן.
3. הדרישה כללה מפות מתוקנות לפריסת צה"ל ברצועת עזה.
4. מנגנון חדש לחילופי מחבלים-חטופים.

"מאמינים שניתן להשיג הסכם": גורם מדיני על הפערים במשא ומתן
כלומר, חמאס לא יורד מדרישתו להפסקת המלחמה דה פקטו, רוצה להחזיר לידיו את כל השליטה במזון שנכנס לעזה, לדחוק את ישראל אחורה עד למרחק של כמה מאות מטרים מהגבול – ובכך לנטרל הישגים שכוחותינו השיגו בדם. ובעיקר, חמאס רוצה להחזיר את המצב ברצועה ל-06.10, כדי לבצע בנו טבח נוסף. ההחלטה שוב בידיים של ישראל.
