היסטוריה במערכת החינוך: מחזור א' של "מגמד"א" – מגמת הבגרות הייחודית ברפואת חירום טרום-אשפוזית – הגיע לסיומו. 77 תלמידי תיכון מרחבי הארץ סיימו בהצלחה את התכנית, הראשונה מסוגה בעולם, שהיא פרי שיתוף פעולה בין משרד החינוך למגן דוד אדום. בסיום שלוש שנות לימוד אינטנסיביות, הבוגרים יוצאים לדרך עם תעודת בגרות מלאה הכוללת 5 יחידות לימוד ברפואת חירום, וניסיון מעשי בהצלת חיים.
במהלך שלוש השנים האחרונות, התלמידים חילקו את זמנם בין לימודים עיוניים, מחקר והתנדבות פעילה. הם למדו את עולם הרפואה הדחופה, ביצעו עבודות מחקר מעמיקות בנושאים אקטואליים כמו השפעת אירועי ה-7 באוקטובר על בריאות הנפש, טכנולוגיות החייאה מתקדמות ומוכנות למתן עזרה ראשונה בבתי עסק. במקביל, הם לקחו חלק בפעילות התנדבותית שוטפת באמבולנסים של מד"א, כאשר חלקם אף הוסמכו במהלך התכנית כחובשים בכירים. הלימודים התקיימו בשעות אחר הצהריים בתחנות מד"א, על ידי מורים מקצועיים מהארגון בעלי תואר בהוראה.

טקס הסיום החגיגי התקיים בקריית מד"א ברמלה, שם נחשפו הבוגרים ומשפחותיהם למרכזי הפעילות המובילים של הארגון, ובהם בנק הדם הלאומי התת-קרקעי, מוקד החירום הלאומי ובנק חלב האם. במהלך הטקס הוצגו עבודות מחקר מצטיינות, ואחד מרגעי השיא נרשם כאשר זוג הורים עלה לבמה במדי מד"א וסיפר כיצד בנם, בוגר המגמה, "הדביק את כל המשפחה בחיידק ההצלה".
המיזם החינוכי, אותו יזם והוביל פרופ' אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א, שואף לשלב בין ידע מדעי, כישורי שטח, ערכים הומניטריים ומוכנות לשירות משמעותי ולקריירה עתידית בתחום הרפואה. נציגי התלמידים סיכמו את החוויה ואמרו: "זאת לא הייתה רק מגמה – זאת הייתה שליחות".
