מחוקקים רפובליקנים הגישו אתמול (שלישי) ההצעה לשנות את שם בית האופרה במרכז ג'ון פ. קנדי לאומנויות הבמה בוושינגטון על שם הגברת הראשונה, מלניה טראמפ. ההצעה הוגשה על ידי חברים רפובליקנים בוועדת ההקצבות של בית הנבחרים כחלק מהצעת חוק למשרד הפנים, הסביבה וסוכנויות קשורות. החקיקה תדרוש אישור של בית הנבחרים המלא.
טראמפ, שלא השתתף בטקס הענקת הפרסים השנתי של מרכז קנדי במהלך כהונתו הראשונה, גילה עניין נלהב במרכז אומנויות הבמה בקדנציה השנייה שלו, ומינה את עצמו ליושב ראשו זמן קצר לאחר שחזר לתפקידו. הוא טיהר את מועצת מרכז קנדי ממינויי ביידן, והדיח את נשיאת המרכז הוותיקה, דבורה פ. ראטר, ואת יו"ר המרכז, דיוויד מ. רובינשטיין.

על פי המסורת, הגברת הראשונה משמשת כיו"ר כבוד של מרכז אומנויות הבמה. התיקון, שכלל צעדים נוספים הקשורים לסביבה, עבר ברוב של 33-25 בהצבעה שתמכה ברובה בקווים מפלגתיים. חבר הקונגרס מייק סימפסון, רפובליקני מאיידהו ויו"ר ועדת המשנה לתקציבי פנים וסביבה של בית הנבחרים, הציג את התיקון. סימפסון אמר בהצהרה לאחר ההצבעה כי קריאת התיאטרון על שם גברת טראמפ "היא דרך מצוינת להכיר בהערכתה לאומנויות".
חברת הקונגרס צ'לי פינגרי ממיין, הדמוקרטית הבכירה בוועדת המשנה של בית הנבחרים, התנגדה לתיקון. "זוהי רק עוד התקפה בכל המערך הזה של הנשיא שתולש שליטה על מרכז קנדי", אמרה פינגרי בראיון טלפוני. "זה נראה לי שערורייתי. אין קונצנזוס ציבורי סביב זה. זה גם גורם לי לתהות, האם הנשיא מתכנן לשנות את שם כל מרכז קנדי על שמו?".

בית האופרה הוא התיאטרון השני בגודלו במרכז קנדי, על פי אתר האינטרנט של המרכז, עם יותר מ-2,300 מושבים. המקום מארח את פרסי מרכז קנדי, הפרסים השנתיים הגבוהים ביותר במדינה המכירים בתרומות לכל החיים לאומנויות.
מרכזי אומנויות הבמה בדרך כלל מעניקים זכויות מתן שם בתגובה לתרומות גדולות, לפעמים של 100 מיליון דולר או יותר, כך שהשם החדש עלול להגביל את הזדמנויות גיוס הכספים של המרכז. (מקום נוסף במרכז נקרא על שם דווייט ד. אייזנהאואר.)

מוקדם יותר החודש, מר טראמפ חתם על הצעת החוק למדיניות פנים. סעיפי התקציב הגורפים וקיצוצי המס כללו הקצאת למעלה מ-250 מיליון דולר למרכז קנדי, בערך פי שישה מהסכום שהוא מקבל בדרך כלל מהממשלה.
