השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב הלילה (חמישי) למכתב ששיגרה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שבו נכתב כי הממשלה אינה יכולה לחוקק תקנות חירום בעקבות מה שהיא כינתה "אילוצים פוליטיים". "פגיעתה של היועצת המשפטית בביטחון המדינה הלילה אינה הפעם היחידה – וגם לא הראשונה", כתב השר.
הפגיעה של היועמ״שית בביטחון המדינה היום, איננה הפעם היחידה, וגם לא הראשונה, שהיא פוגעת באופן ישיר ובכוונה תחילה בביטחון, כחלק ממלחמתה חסרת המעצורים בממשלת ישראל.
במשך שנתיים וחצי מעכבת היועמ״שית אישור שימוש בכלים טכנולוגיים למשטרת ישראל כנגד ארגוני הפשיעה, וזאת כסחיטה עד שתתקבל…
— איתמר בן גביר (@itamarbengvir) July 23, 2025
בפוסט המלאה שפורסם בחשבון ה-X של השר נכתב: "הפגיעה של היועמ״שית בביטחון המדינה היום, איננה הפעם היחידה, וגם לא הראשונה, שהיא פוגעת באופן ישיר ובכוונה תחילה בביטחון, כחלק ממלחמתה חסרת המעצורים בממשלת ישראל.
במשך שנתיים וחצי מעכבת היועמ״שית אישור שימוש בכלים טכנולוגיים למשטרת ישראל כנגד ארגוני הפשיעה, וזאת כסחיטה עד שתתקבל דרישתה להשתמש בכלים הללו כנגד נבחרי ציבור!
כל רגע שהעבריינית הזו נותרת בתפקיד, זו פגיעה בביטחון מדינת ישראל, וסכנה מובהקת לדמוקרטיה".

כזכור, ביום רביעי בערב היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה מכתב לממשלה, שבו כתבה כי אין באפשרותה של הממשלה לחוקק תקנות לשעת חירום על בסיס מה שהיא הגדירה כ"אילוצים פוליטיים". "הממשלה לא יכולה לחוקק תקנות שעת חירום בשל אילוצים פוליטיים ולעקוף את הרשות המחוקקת – הכנסת", כתבה מיארה.
המכתב של בהרב-מיארה נשלח בעקבות תקנות שעת החירום שנקבעו ביום ה-23 ביוני 2025, במסגרת מבצע "עם כלביא". התקנות נועדו לתת מענה להערכת גופי הביטחון בדבר התגברות איומי הסייבר והסיכונים הנלווים להם.
על פי התקנות, הוענקו למערך הסייבר הלאומי, לשב"כ ולמלמ"ב סמכויות וכלים נוספים לצורך התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות. הייעוץ המשפטי לממשלה היה שותף מלא לגיבוש התקנות ונרתם לסייע בנושא באופן מיידי.
