בדיון ביטחוני שמתקיים הלילה (רביעי) אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, העלה גורם צבאי את טענת הג'יהאד האסלאמי על אובדן הקשר עם החטוף רום ברסלבסקי. ראש הממשלה הטיל את האחריות הישירה לגורל החטופים על חמאס ואיים: "אם חמאס יפגעו באחד החטופים – נדאג לחסל את כל הנהגת החמאס שנותרה בעזה".
מוקדם יותר היום, על רקע התמשכות הגעת תשובת ארגון הטרור, שר הביטחון ישראל כ"ץ שיגר איום מפורש גם הוא לארגון הטרור חמאס וכתב בחשבון ה-X שלו כי אם החטופים לא ישוחררו בקרוב, שערי הגיהנום ייפתחו על עזה, דבריו של כ"ץ מתכתבים עם איומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטרם נכנס לתפקידו, שהוביל לבסוף את ארגון הטרור להסכים לעסקה לשחרור חטופים.

צוות המשא ומתן הישראלי נמצא כבר למעלה משבועיים בקטאר בהמתנה לתשובת חמאס. אמש, גורמים בכירים איתם שוחחנו מסרו כי "יש לחץ אדיר של המתווכות על חמאס. אנחנו מעריכים כי נקבל תשובה בקרוב מאוד, אולי אפילו ביממה הקרובה". ברויטרס דווח כי ארגון הטרור מסר את תשובתו למתווכות, אולם תוכן התשובה טרם פורסם.
נשאלת השאלה: אם יש אפשרות לחסל את הנהגת חמאס בעזה, מדוע לא עושים זאת? אם התשובה היא המו"מ על גורל החטופים, הרי שזה גם מבטיח שהוא ימשך לנצח וחמאס לעולם לא ישחרר את כולם.
