accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועמ"שית תוקפת: "הממשלה לא יכולה לחוקק תקנות שעת חירום"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כז תמוז ה'תשפה (23.07.25)

200

36

like

2

dislike

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה הערב מכתב לממשלה, שבו כתבה כי אין באפשרותה של הממשלה לחוקק תקנות לשעת חירום על בסיס מה שהיא הגדירה כ"אילוצים פוליטיים" • "הממשלה לא יכולה לחוקק תקנות שעת חירום בשל אילוצים פוליטיים ולעקוף את הרשות המחוקקת - הכנסת", כתבה מיארה


היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה הערב (רביעי) מכתב לממשלה, שבו כתבה כי אין באפשרותה של הממשלה לחוקק תקנות לשעת חירום על בסיס מה שהיא הגדירה כ"אילוצים פוליטיים". "הממשלה לא יכולה לחוקק תקנות שעת חירום בשל אילוצים פוליטיים ולעקוף את הרשות המחוקקת – הכנסת", כתבה מיארה.

maximize-image
גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, המכתב של בהרב-מיארה נשלח בעקבות תקנות שעת החירום שנקבעו ביום ה-23 ביוני 2025, במסגרת מבצע "עם כלביא". התקנות נועדו לתת מענה להערכת גופי הביטחון בדבר התגברות איומי הסייבר והסיכונים הנלווים להם.

על פי התקנות, הוענקו למערך הסייבר הלאומי, לשב"כ ולמלמ"ב סמכויות וכלים נוספים לצורך התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות. הייעוץ המשפטי לממשלה היה שותף מלא לגיבוש התקנות ונרתם לסייע בנושא באופן מיידי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News