ברקע החשש למכסי ענק החל מה-1 באוגוסט, ממשל טראמפ והאיחוד האירופי מתקדמים לקראת הסכם סחר, שיביא להטלת מכס רחב של 15% על סחורות מהאיחוד האירופי המיובאות לארצות הברית – כך מסרו היום (רביעי) שני דיפלומטים אירופאים.
התעריף, שעשוי להשתרע גם על מכוניות, ישקף את הסכם המסגרת שארצות הברית חתמה עליו עם יפן. לפי הדיווחים, ישנה הסכמה אירופאית ל-0% מכס על תחום ייצור המטוסים, משקאות חריפים ומכשירים רפואיים המגיעים מאמריקה.

העסקה צפויה להוריד את מכסי הרכב מ-27.5% ל-15% ותשמור למעשה על רמות המכס הנוכחיות, שכן יצואנים מהאיחוד האירופי התמודדו עם מכסים נוספים מאז אפריל.
האיחוד האירופי עדיין מתכונן למכסי תגמול בשווי 93 מיליארד אירו אם לא תושג הסכמה עד ה-1 באוגוסט. גורם אמריקאי ציין כי השיחות ״זורמות״. מגמת העלייה בוול סטריט מתחזקת בעקבות הדיווחים.
