accessibility-icon
share-icon
צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

שר החוץ גדעון סער נפגש בקייב עם נשיא אוקראינה זלנסקי

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כז תמוז ה'תשפה (23.07.25)

4

2

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער נפגש הערב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי • השניים שוחחו על על מלחמת רוסיה-אוקראינה, היחסים בין ישראל לאוקראינה ועל נושא איראן


שר החוץ גדעון סער נפגש הערב (רביעי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. השניים שוחחו על על מלחמת רוסיה-אוקראינה, היחסים בין ישראל לאוקראינה ועל נושא איראן.

בהודעה המלאה מטעם שר החוץ נכתב: "שר החוץ גדעון סער נפגש לפני שעה קלה בקייב עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. הפגישה התקיימה באווירה ידידותית וברוח טובה.

maximize-image
הפגישה בין שר החוץ גדעון סער לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

במהלך הפגישה שוחחו השניים על חשיבות הידוק היחסים הבילטרליים בין ישראל לאוקראינה, על המלחמה המתמשכת באוקראינה, וכן על ההתפתחויות במזרח התיכון – בדגש על סוגיית איראן.

השר סער קרא לנשיא זלנסקי לפעול לקידום הכרזה בפרלמנט האוקראיני על משמרות המהפכה האיראניות כארגון טרור. בנוסף, הדגיש את הצורך בהפעלת מנגנון ה-SnapBack על ידי מדינות ה-E3 – גרמניה, צרפת ובריטניה – ובחידוש הסנקציות נגד איראן.

במהלך הפגישה העביר סער לזלנסקי את דוח פרויקט "דינה", העוסק בפשעי האונס והאלימות המינית שביצע ארגון חמאס במהלך מתקפת 7 באוקטובר. קודם לכן, ביקר סער באתר ההנצחה בבאבי יאר, והביע הערכה כלפי זלנסקי על מחויבותו לשימור זיכרון השואה ופועלו בנושא"

עקבו אחרינו גם ב-Google News