חברת הכנסת לימור סון הר-מלך התראיינה הבוקר (רביעי) בתוכנית "על הבוקר" עם עודד מנשה, והתייחסה לכנס השדולה לחידוש ההתיישבות בחבל עזה, שהתקיים אמש בכנסת. לדבריה, הכנס הציג חזון רחב לעתיד ההתיישבות ברצועה, ולא מדובר בעוד יוזמה נקודתית.
"יש כאן ניסיון לומר שהתיישבות בעזה איננה עוד יוזמה של איים מבודדים ומוקפי אויב, אלא חזון של הקמת ערים גדולות ובטוחות ברצועת עזה", הסבירה סון הר-מלך.

לדבריה, זהו חזון אופטימי: "כמובן שהכול יקרה רק לאחר שהשבויים ישובו לביתם, ומי שנספה יובא לקבר ישראל. אבל אסור לנו להשאיר את השטח הזה ריק. אנחנו חייבים להבטיח שהאיומים הביטחוניים שיכולים לצמוח מגבול עזה, לא יתקיימו עוד. והדרך היחידה לכך היא שנהיה שם".
סון הר-מלך שיתפה את חוויותיה האישיות מהגירוש של תושבי צפון השומרון: "אני עצמי, כמגורשת מצפון השומרון, זוכרת את עצמי מזהירה שוב ושוב מעל כל במה: איפה שאנחנו לא נהיה, לשם יגיע הטרור. ואכן, כך קרה".

לסיום אמרה: "האפשרות היחידה לשמור על ביטחון בכל רחבי הארץ היא באמצעות התיישבות. איפה שיש התיישבות, יש ביטחון. המקום שבו אין התיישבות – הופך למוקד טרור".
