accessibility-icon
share-icon
הריאיון המלא | קרדיט: שידורי ערוץ 14

חה"כ על חזון ההתיישבות בעזה: "מדברים על הקמת ערים גדולות"

שירה קריפס

שירה קריפס

כז תמוז ה'תשפה (23.07.25)

4

4

like

0

dislike

ח"כ לימור סון הר מלך התייחסה בריאיון לכנס בכנסת לחידוש ההתיישבות בעזה, והציגה חזון להקמת ערים גדולות ברצועה • לדבריה, רק חזרה להתיישבות תמנע טרור מגבול עזה • היא שיתפה מחוויותיה האישיות כמגורשת מצפון השומרון והדגישה: "איפה שאין התיישבות - יש טרור"


חברת הכנסת לימור סון הר-מלך התראיינה הבוקר (רביעי) בתוכנית "על הבוקר" עם עודד מנשה, והתייחסה לכנס השדולה לחידוש ההתיישבות בחבל עזה, שהתקיים אמש בכנסת. לדבריה, הכנס הציג חזון רחב לעתיד ההתיישבות ברצועה, ולא מדובר בעוד יוזמה נקודתית.

"יש כאן ניסיון לומר שהתיישבות בעזה איננה עוד יוזמה של איים מבודדים ומוקפי אויב, אלא חזון של הקמת ערים גדולות ובטוחות ברצועת עזה", הסבירה סון הר-מלך.

maximize-image
images-count1+
חיילים בעזה 20 שנה אחרי עם דגלים של גוש קטיף | צילום: אדי ישראל, פלאש 90

לדבריה, זהו חזון אופטימי: "כמובן שהכול יקרה רק לאחר שהשבויים ישובו לביתם, ומי שנספה יובא לקבר ישראל. אבל אסור לנו להשאיר את השטח הזה ריק. אנחנו חייבים להבטיח שהאיומים הביטחוניים שיכולים לצמוח מגבול עזה, לא יתקיימו עוד. והדרך היחידה לכך היא שנהיה שם".

סון הר-מלך שיתפה את חוויותיה האישיות מהגירוש של תושבי צפון השומרון: "אני עצמי, כמגורשת מצפון השומרון, זוכרת את עצמי מזהירה שוב ושוב מעל כל במה: איפה שאנחנו לא נהיה, לשם יגיע הטרור. ואכן, כך קרה".

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לסיום אמרה: "האפשרות היחידה לשמור על ביטחון בכל רחבי הארץ היא באמצעות התיישבות. איפה שיש התיישבות, יש ביטחון. המקום שבו אין התיישבות – הופך למוקד טרור".

עקבו אחרינו גם ב-Google News