נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי הגיע הזמן "לרדוף אחר האנשים" שפעלו נגדו – ובהם ג'יימס קומי, ג'ון ברנן והנשיא לשעבר ברק אובמה. במהלך פגישה בחדר הסגלגל עם נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס ג'וניור, הצהיר טראמפ כי לאחר שבקדנציה הראשונה החליט שלא לפעול נגד יריביו, כעת הוא סבור שיש לנקוט צעדים. "אחרי מה שהם עשו לי, בין אם זה נכון ובין אם לא נכון – הגיע הזמן לרדוף אחרי אנשים", אמר. בהמשך כינה את אובמה "מנהיג הכנופיה" והוסיף: "זו הייתה בגידה".
קומי, כזכור, שימש כראש ה-FBI עם תחילת כהונתו הראשונה של טראמפ, לאחר שמונה לתפקיד עוד בתקופת הנשיא אובמה. הוא האשים את טראמפ בקשרים עם רוסיה ונשיאה ולדימיר פוטין, ובמעורבות והשפעה של הרוסים על קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016.

בהמשך דבריו, חזר טראמפ על טענות מהעבר בנוגע ללחימה בטרור בפיליפינים. הוא אמר כי המדינה הייתה "עמוסה" בדאעש ובקבוצות טרור אחרות, והצהיר: "ניקינו את זה, ועכשיו יש לכם שוב מדינה יציבה".
במהלך הפגישה התייחס טראמפ גם לאפשרות שיבקר בסין. לדבריו, הוא הוזמן לביקור רשמי על ידי הנשיא שי ג'ינפינג, וציין: "כנראה שנעשה זאת בעתיד הלא רחוק". הוא הוסיף כי קיבל הזמנות נוספות ממדינות אחרות, ויקבל החלטה בקרוב. "ביקור כזה אולי יוצא דופן – אבל לא רחוק מדי", סיכם.
