המשפחות השכולות החברות בפורום הגבורה, שיגרו לפני כשבועיים מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון ישראל כ"ץ והרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, בו דרשו באופן נחרץ את המשך הלחימה – עד לניצחון המוחלט, כשמנגד הם קמים נגד הפעולות של הכנסת סיוע, דלק ומזון לרצועה, שכן לטענתם אלו "מאפשרים לחמאס לשוב ולהתעצם".
"שנו את התפיסה", כתבו חברי הפורום, "אל תתנו יד למדיניות שמסכנת את חיילנו לשווא. בנינו לא נפלו כדי שנהיה "הומניים" כלפי אלו שקמו לכלותנו. הם נפלו כדי שצה"ל יסיר את האיום באופן מוחלט, אחת ולתמיד".

מספר ימים לאחר מכן, ראש הממשלה ענה למכתב באופן אישי, כשהוא טוען כי מטרות המלחמה, הכוללות את הכרעת החמאס והחזרת כל חטופינו לא נשכחו, אלא שהסיוע ימשיך להיכנס בשל הצמדות ישראל לדין הבינלאומי.
"למן היום הראשון של המלחמה מטרותיה לא השתנה, והן גם לא ישתנו: מיטוט שלטון החמאס ברצועת עזה, השבת כל חטופינו הביתה וסיכול של כל איום עתידי מעזה על ישראל", כתב נתניהו, אך הדגיש כי "פעולותינו עולות בקנה אחד עם הדין הבינלאומי כדי שנוכל להמשיך ולהילחם בעוצמה – ככל שידרש".
לטענת ראש הממשלה: "ישראל בוחנת כל העת את מהלכינו במטרה להבטיח את התוצאות הרצויות ביותר מבחינתנו". לאחר מכן, המשיך נתניהו והבהיר: "החמאס לא ישלוט יותר בעזה. נכה בו, נכריע אותו, נגבה ממנו את מלוא המחיר על תוקפנותו האכזרית".
