מה אגיד לכם? אפשר להתווכח. נקדים ונאמר שכל פעולה של חיילינו הגיבורים ממלאת את ליבנו גאווה והכרת הטוב עמוקה, אבל אפשר להתווכח.
האם הדרג הבכיר חותר למיטוט חמאס או רק פועל כדי להשיג עסקה? אומרים לנו שאין סתירה בין שתי המטרות, אבל בינתיים עברו שנתיים וטרם מוטטנו ארגון טרור הרבה פחות מסוכן מחיזבאללה.

אנחנו רואים במגעים למו"מ את חמאס עושה לנו טובה שהוא מדבר, מקשיח עמדות, הולך על כל הקופה ורואים את הפערים מצטמצמים רק מכיוון אחד – כי רק ישראל מוותרת על עוד ועוד נכסים חשובים.
מצטערת, ככה לא מנצחים. ככה מלמדים את כל מדינות האזור שדוקטרינת החטיפות עובדת. שמדינה שהצליחה לפוצץ ביפרים בכיסים של מחבלים בלחיצת כפתור, שהשיגה שליטה אווירית מלאה על מעצמת נשק כמו איראן, יורדת על הברכיים כשחוטפים לה אזרחים או חיילים.

אין מסר יותר מסוכן מזה לכל אזרח ישראלי בארץ ובעולם. אנחנו שומעים על ניסיונות חטיפה על בסיס יומי של חיילינו בעזה. לא מזמן נפל החייל הגיבור אברהם אזולאי לאחר שניסו לחטוף אותו. חמאס מבין, חטיפות זה אחלה נשק.
נבחרי ציבור יקרים – הנה אמירה שצריך אומץ לומר, אבל היא יותר מוסכמת ממה שנדמה לכם. דם חיילינו לא סמוק יותר מדם חטופינו, ואין לכם מנדט לסכן עשרה מיליון אזרחים ולהתמהמה עם מלחמה שתפקידה להכרית אויב מכוער ואכזר כמו חמאס.
אין לכם מנדט להעביר מסר רופס ומחליש כל כך שאומר אם חטפתם אנחנו נסכים להכל, כי אנחנו לא מסכימים. תנו לצה"ל לנצח בעזה כמו שהוא יכול – באבחת חרב חדה, מהירה, זועמת, שלא משאירה מקום לספק: עם מי מותר להשתעשע ועם מי בשום אופן אסור להתעסק.
