פרסום ראשון: לאחר קצת יותר מיממה – הלחימה בדיר אל בלאח הסתיימה היום (שלישי) כאשר כוחותינו עמדו במשימתם בהצלחה. בישראל לא מתכננים בשלב זה לפעול קרקעית בצורה רחבה במחנות המרכז.

לראשונה מתחילת המלחמה: גולני החלו לפעול קרקעית בדיר אל-בלח
כוחות מחטיבת גולני החלו לפעול ביום ראשון האחרון במרחב דיר אל בלאח שבמרכז הרצועה – כפי שפרסמנו לראשונה. זאת על מנת לסכל תשתיות טרור ולחסל מחבלים.

חטיבת גולני פעלה במרחב באופן ממוקד לצורך משימה ספציפית, וכאשר עמדה בה בהצלחה התקבלה הפקודה לסגת לאחור לקראת משימות באזורים אחרים ברצועה.
דיר אל בלח הוא אחד משלושה אזורים שכוחותינו לא פעלו בהם במהלך המלחמה. אחת הסיבות לכך, לפי אמירות של הרמטכ"ל ושר הביטחון, היא החשש להימצאות חטופים באותם אזורים.

כפי שפרסמנו לראשונה, בקרוב הדרג המדיני יצטרך להתמודד עם השאלה האם כוחותינו יכתרו את העיר עזה ואת מחנות המרכז, או יכבשו את כל הרצועה ויחד עם זאת לעשות אזור הומניטרי דרומית לח'אן יונס.
אם חמאס יסרב שוב לעסקה, אין ברירה אחרת מאשר לכבוש את כל הרצועה או לפחות 90% ממנה. צה"ל בהחלט מסוגל לעשות זאת, ואפילו תוך זמן קצר. בשלב זה, אנחנו לא באמת עם חמש אוגדות בפנים, אלא עם הרבה פחות. ברגע שיחזירו את הסד"כ שיצא החוצה, ניתן יהיה לבצע את זה תוך זמן קצר מאוד.
