accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

לאחר קצת יותר מיממה: הלחימה בדיר אל בלאח הסתיימה

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כו תמוז ה'תשפה (22.07.25)

50

34

like

1

dislike

פרסום ראשון: כוחות גולני פעלו לראשונה בדיר אל בלאח, במבצע קצר וממוקד לסיכול תשתיות טרור - והשלימו את המשימה בהצלחה תוך קצת יותר מיממה • מדובר באחד משלושה אזורים שכוחותינו לא פעלו בהם במהלך המלחמה | מה שאפשר לספר


פרסום ראשון: לאחר קצת יותר מיממה – הלחימה בדיר אל בלאח הסתיימה היום (שלישי) כאשר כוחותינו עמדו במשימתם בהצלחה. בישראל לא מתכננים בשלב זה לפעול קרקעית בצורה רחבה במחנות המרכז.

לראשונה מתחילת המלחמה: גולני החלו לפעול קרקעית בדיר אל-בלח

לראשונה מתחילת המלחמה: גולני החלו לפעול קרקעית בדיר אל-בלח

24
21.07.25|הלל ביטון רוזן

כוחות מחטיבת גולני החלו לפעול ביום ראשון האחרון במרחב דיר אל בלאח שבמרכז הרצועה – כפי שפרסמנו לראשונה. זאת על מנת לסכל תשתיות טרור ולחסל מחבלים.

maximize-image
images-count1+
פעילות צוות הקרב החטיבתי גולני ברצועה | צילום: דובר צה"ל

חטיבת גולני פעלה במרחב באופן ממוקד לצורך משימה ספציפית, וכאשר עמדה בה בהצלחה התקבלה הפקודה לסגת לאחור לקראת משימות באזורים אחרים ברצועה.

דיר אל בלח הוא אחד משלושה אזורים שכוחותינו לא פעלו בהם במהלך המלחמה. אחת הסיבות לכך, לפי אמירות של הרמטכ"ל ושר הביטחון, היא החשש להימצאות חטופים באותם אזורים.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

כפי שפרסמנו לראשונה, בקרוב הדרג המדיני יצטרך להתמודד עם השאלה האם כוחותינו יכתרו את העיר עזה ואת מחנות המרכז, או יכבשו את כל הרצועה ויחד עם זאת לעשות אזור הומניטרי דרומית לח'אן יונס.

אם חמאס יסרב שוב לעסקה, אין ברירה אחרת מאשר לכבוש את כל הרצועה או לפחות 90% ממנה. צה"ל בהחלט מסוגל לעשות זאת, ואפילו תוך זמן קצר. בשלב זה, אנחנו לא באמת עם חמש אוגדות בפנים, אלא עם הרבה פחות. ברגע שיחזירו את הסד"כ שיצא החוצה, ניתן יהיה לבצע את זה תוך זמן קצר מאוד.

עקבו אחרינו גם ב-Google News